„A magyarországi helyzet ezzel gyakorlatilag össze sem vethető: az etnikumokról alapvető demográfiai adatok sem állnak megbízhatóan rendelkezésre, a fogyasztói szokásaikról pedig még ennyit sem tudunk. Az információk hiányát elsősorban a prekoncepciók pótolják, mind a vásárlóerő, mind a vásárlói preferenciák terén. Regionális adatok és szakosodott médiumok hiányában az érintettek célzott elérése sem egyszerű: a romák esetében tíz évig működött többé-kevésbé folyamatosan a Rádió C, de jellemző, hogy már 2003-ban, az indulás után két évvel anyagi problémák adódtak. Az akkori tényfeltáró írások is arról szóltak, hogy a legnagyobb probléma a hirdetők távolmaradása volt. A visszautasítás többnyire úgy szólt, hogy "a romák többsége nem fizetőképes fogyasztóréteg". Napjainkban a cigányságot leginkább egy hírügynökség, a C-Press képviseli a médiában. Érdekes megfigyelni, hogy a rádió, illetve az ügynökség honlapján milyen hirdetések jelentek meg. A – gyakran részben vagy egészben állami támogatású - roma és nem (csak) roma szervezetek és rendezvények bannerei mellett a romák feltételezett vagy valós fogyasztási szokásait lefedő olyan cégek jelentek meg, mint a Szerencsejáték Zrt., a BÁV, egy italnagykereskedés, vagy a Nóta TV. Az oldalakon hirdettek egyéni vállalkozók is: műbútorasztalos, ügyvéd, zenetanár; valamint itt keresett szavazatokat egy kisebbségi önkormányzati képviselő is. »Valódi« profitorientált nagyvállalatok közül a pénzügyi szektor szereplői, az ING (életbiztosítások) és a CIG Pannónia biztosító (nyugdíjbiztosítások) szerepeltek a hirdetők sorában. Az előítéleteken túl elsősorban a vállalatok értékesítői hálózatából lehet a romák vásárlási, termékválasztási szokásait, motivációit leíró információkhoz jutni. Így tudtam meg például, hogy a cigányok lakta településeken az egyik legjobban fogyó fájdalomcsillapító a Saridon, mely a komor gyógyszerek közül kitűnik vonzó, színes csomagolásával. A Józsefvárosban pedig a Miller sör igen népszerű: ebben az esetben nem csupán az aranyozott csomagolás és a raj árképzés szólítja meg a roma fiatalokat, de az is, hogy a márka feltűnt hollywoodi filmekben: elsősorban a Tom Cruise főszereplésével készült Cocktail hatott erős ajánlásként.”