Facebookból tanul, de nem marad buta a Z-generáció

2012. március 18. 09:07

A Facebookra korlátozódó tájékoztatás nem feltétlenül jelent szűklátókörűséget; a követhető oldalak végtelen száma, a megállás nélkül frissülő üzenőfal az információáramlás legteljesebb forrását kínálja napjainkban.

2012. március 18. 09:07
Bánlaki Dalma Stella
Mandiner blog

„A Facebookra korlátozódó tájékoztatás nem feltétlenül jelent szűklátókörűséget sem – ahogy azt a felmérés sugallhatja. A követhető oldalak végtelen száma, a megállás nélkül frissülő üzenőfal az információáramlás legteljesebb forrását kínálja napjainkban. A 438 millió napi szinten aktív felhasználó (amely szám egyre nő) megállás nélkül ontja magából a szöveg-, kép-, hang- és videóanyagokat, elárasztva ezzel követői képernyőjét. Nem beszélve a cégekről, nagyvállalatokról, amelyek mindent megtesznek a Facebook-oldalukon a rajongók gyűjtésére és megtartására. E cégeknél fokozatosan jelenik meg a kizárólag a közösségi hálóra szánt – igényes – tartalmak előállítása, amelyekkel új munkakörök is létrejönnek. A cégek igyekeznek maximálisan kihasználni az egyre jobb lehetőségeket.

Ma már az is lehetséges, hogy a felhasználó anélkül szabaduljon meg az unalmassá váló rejtett reklámoktól, hogy annak előállítója lájkot veszítene, azaz a kapcsolat teljesen megszakadna: egy kattintással elérhető lett a hírfolyamból való törlés is. Az egyéni hírfolyam összeállításának lehetőségét javítja az érdeklődési listák létrehozása. A barátok listázása, és az érdekes idegenek követése után ez az a lépés, ami miatt a Z-generáció mellett az Y és az X is egyre kevésbé tud majd leszakadni a közösségi hálóról. Az interest listek, vagyis érdeklődési listák segítségével már bárki rovatokra bontott saját újságot állíthat össze magának, időről időre tetszőlegesen variálva azt.

Így aztán az egyéni – akár fiatal – felhasználók nemcsak barátaikat, de a minőségi (hír)anyagok összeállítóit is egyre nagyobb számban kezdik majd követni, remélve, hogy lájkjukért cserébe szórakoztató módon csomagolt információkat kapnak. A nagyvállalatok médiában kialakuló szórakoztatóiparával a híroldalak csak lassan tudják felvenni a versenyt, de minden bizonnyal arra kényszerülnek előbb-utóbb, hogy hasonló irányba alakítsák profiljukat. Mert minden a felhasználóért történik – aki pedig egyáltalán nem lesz kevesebb attól, hogy nem mozdul a Facebookról. Sőt.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
narmer
2012. március 23. 13:19
Ja a Facebookon randizik Dosztojevszkíj, Spephen King, Arany János, Shakespeare William,nem szólva Bulgakovról, Jeszenyinről vagy Arthu Millerről. Az információ bőséget megette a fene, műveltségi alapok nélkül.De a Cosmopolitan és a Joy olvasóit is ezzel vigasztalják a szerkesztőség munkatársai. Nem ott dolgozol?
Soma
2012. március 23. 13:19
Az az ember, aki csak magolja a Facebook-információt, legfeljebb elbutított lesz és mások által irányított. A tudásért szenvedni kell. Az iskolapadban. Gondolkodni, épeszű véleményt alkotni az tud, aki az információt használni is tudja. Ennek a "forradalomnak" is vége lesz, mint minden másnak, ami csak arra jó, hogy a "fiam, azért tanulj, hogy dolgoznod ne kelljen" helyett a számítógép előtt való ülést tekinti személyiség-fejlesztésnek. Melyik Facebook-csoport tér ki arra, hogy mit is kell tennie a mai világban az egyénnek ahhoz, hogy önmaga számára meg tudja ítélni, milyen helyzetben van, hogyan tudja fejleszteni azt, amire képes /mihez képest/ és hogyan tudja lerázni a fals információkat? A technilkai fejlődés újra rabszolgává tesz, ha nincs mögötte az agyban tárolt tudás!
Talibán
2012. március 22. 21:20
Kedves Stella! Kegyed lefagyott valahol a rendszerben. Nézesse meg magát a rendszergazdával. Egy híve.
Biomechanoid
2012. március 21. 20:14
Remélem, erre a posztra és annak debil szerzőjére büszke a Mandiner.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!