Így zárták ki a politikát Zuckerbergék a kampányhajrában
Az amerikai elnökválasztásig és még azon túl is letiltották a politikai hirdetéseket.
A Facebookra korlátozódó tájékoztatás nem feltétlenül jelent szűklátókörűséget; a követhető oldalak végtelen száma, a megállás nélkül frissülő üzenőfal az információáramlás legteljesebb forrását kínálja napjainkban.
„A Facebookra korlátozódó tájékoztatás nem feltétlenül jelent szűklátókörűséget sem – ahogy azt a felmérés sugallhatja. A követhető oldalak végtelen száma, a megállás nélkül frissülő üzenőfal az információáramlás legteljesebb forrását kínálja napjainkban. A 438 millió napi szinten aktív felhasználó (amely szám egyre nő) megállás nélkül ontja magából a szöveg-, kép-, hang- és videóanyagokat, elárasztva ezzel követői képernyőjét. Nem beszélve a cégekről, nagyvállalatokról, amelyek mindent megtesznek a Facebook-oldalukon a rajongók gyűjtésére és megtartására. E cégeknél fokozatosan jelenik meg a kizárólag a közösségi hálóra szánt – igényes – tartalmak előállítása, amelyekkel új munkakörök is létrejönnek. A cégek igyekeznek maximálisan kihasználni az egyre jobb lehetőségeket.
Ma már az is lehetséges, hogy a felhasználó anélkül szabaduljon meg az unalmassá váló rejtett reklámoktól, hogy annak előállítója lájkot veszítene, azaz a kapcsolat teljesen megszakadna: egy kattintással elérhető lett a hírfolyamból való törlés is. Az egyéni hírfolyam összeállításának lehetőségét javítja az érdeklődési listák létrehozása. A barátok listázása, és az érdekes idegenek követése után ez az a lépés, ami miatt a Z-generáció mellett az Y és az X is egyre kevésbé tud majd leszakadni a közösségi hálóról. Az interest listek, vagyis érdeklődési listák segítségével már bárki rovatokra bontott saját újságot állíthat össze magának, időről időre tetszőlegesen variálva azt.
Így aztán az egyéni – akár fiatal – felhasználók nemcsak barátaikat, de a minőségi (hír)anyagok összeállítóit is egyre nagyobb számban kezdik majd követni, remélve, hogy lájkjukért cserébe szórakoztató módon csomagolt információkat kapnak. A nagyvállalatok médiában kialakuló szórakoztatóiparával a híroldalak csak lassan tudják felvenni a versenyt, de minden bizonnyal arra kényszerülnek előbb-utóbb, hogy hasonló irányba alakítsák profiljukat. Mert minden a felhasználóért történik – aki pedig egyáltalán nem lesz kevesebb attól, hogy nem mozdul a Facebookról. Sőt.”