Önnek egy lejátszott üzenete van

2012. február 01. 08:46

Új terepen teljesedhetik kifele az a lenyűgöző gazdasági kompetencia, amit idáig leginkább csak a legmakróbbabb állami rendszerek működtetésében figyelhettünk ámulva.

2012. február 01. 08:46
Uj Péter
NOL

„Na, rendben is vagyunk, nyert az állami mobilszolgáltató (ilyen viccet rutinos kabarészerzők sem tudtak volna faragni: az állam egyik zsebéből beleteszi a másikba a koncessziós díjat, és elégedett, hogy mekkora bizniszt csinált), új terepen teljesedhetik kifele az a lenyűgöző gazdasági kompetencia, sőt zsenialitás, amit idáig leginkább csak a legmakróbbabb állami rendszerek működtetésében figyelhettünk ámulva, és ami a közgazdaság-tudománnyal, sőt a matematika egyébként igen idegesítő és nyomasztóan absztrakt (életidegen) tudományával szemben szabadságharcolva haladt előre a nemzetközi balliberalizmus süvítő ellenszelében, és juttatott bennünket oda, ahol éppen vagyunk.

Kimeríthetetlen tréfaforrás lehetne az államimobil-vízió, a múlt hónapban küldött SMS-t hozó biciklis postástól a kötelező mobilinternetért kígyózó sorokig, de attól tartok, nem leszünk vicces kedvünkben, amikor néhány év múlva odaáll egy izzadó állami titkár a Híradóba, hogy hát volna itt ez a nemzeti kincs, szemünk fénye, ami nélkül a magyar nemzet nem is létezhet (nyugi, az alkotmányban is benne lesz akkorra), az állami mobil, ámde viszont a kedvezőtlen külső körülmények, az elszabadult világpiaci viszonyok, tőkés térerőimport, spekuláció meg minden, szóval kéne most gyorsan tizenmilliárd év végéig, de esküszik, megadja, és levezeti ott helyben – bár el-elpirul azért, annyira kínosan gyenge hazugság –, hogy is éri meg ez a nemzeti kockázatközösségnek.

Meg fogja érni. Nekünk minden megéri. Miért eddig nem érte meg? Dehogynem. Akkor?”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 48 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
bambuci
2012. február 01. 22:26
Csak annyit tennék hozzá, h a személy szállítás sehol sem jövedelmező, többnyire az árú-szállítással(cargo) tartják egyensúlyban DE nálunk mi volt az első amit eladtak?!!! hát a malév cargo aztán a máv cargo...
Krupp Skya
2012. február 01. 16:15
Még mindig jobb mintha 3 millió MSZP-s-nek azt mondaná az üzenetrögzítője: önnek még eljátszott becsülete sincs már!
füst
2012. február 01. 14:16
Előttem többen megjegyezték. Sok országban (félreértés ne legyen Nyugat-Európai országban) van állami szolgáltató. UP-nek le kéne fordítania a cikkét mondjuk németre, oszt informálnia a sok hülye nyugati állampolgárt, hogy bajban van a pénzük.
balbako_
2012. február 01. 13:57
Érdekes mihelyt az állam bárhol is tulajdont szerez azonnal beindul a visítókórus. Pedig Magyarország az élő példa arra, hogy egy országot nem lehet magántulajdonra alapítani. Nálunk gyakorlatilag mindent privatizáltak - amitől egyébként szolgáltatásaink árai messze az európai átlag fölé növekedtek - de nincs érdemi ráhatásunk a munkanélküliség alakulására sem és az állami többletbefolyásolásának egyetlen módja az adóemelés marad. Minden egyes állami tulajdon nyeresége itthon csapódik le, munkaalkalmat ad. Ez olyan nagy bűn?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!