Megnyugtató, végleges

2012. február 22. 08:29

A „BKV hosszú távú finanszírozhatósága” pontosan olyan mitikus fogalom, mint mondjuk a „vállalkozások adminisztrációs terheinek csökkentése”.

2012. február 22. 08:29
Uj Péter
NOL


„Tehát Politikus megvilágosodott, állampolgár megnyugodhat, a dolgok sínen vannak, már csak ki kell dolgozni a részleteket, és Politikus kidolgozza, az zicher, bizottságot alapít, egyeztet, lázas munka folyik a színfalak mögött, és minden bizonnyal kiérlelt koncepció lesz letéve az asztalra; legvégül a BKV ugyan újabb segítségre szorul majd, de jobb esetben eltelt egy ciklus vagy legalább egy fél.
 
A »BKV hosszú távú finanszírozhatósága« pontosan olyan mitikus fogalom, mint mondjuk a »vállalkozások adminisztrációs terheinek csökkentése«, a csodamalom, a mágikus készpénzgyár, amiből kétévente újra és újra százmilliárdokat keres az állam, legalábbis bejelenti, hogy ­ennyit meg ennyit fog spórolni, aztán ki is pipálja a megfelelő pillanatban a Széll Kálmán Nemzeti Checklisten (vagy ami éppen van), aztán hogy az adminisztrációs terhekkel mi történik, az más kérdés (mi történne velük? nőnek, naná!).
 
Aztán ott van a gyógyszerkassza rendbetétele vagy megszorítása, a kis- és középvállalati szektor odaadó támogatása és persze az élőmunka terheinek csökkentése, mindezekben az ügyekben a rendszerváltás óta minden magyar kormány emberfeletti erőfeszítéseket tesz, egy ciklus alatt többet is akár, nekiveselkedik kétszer-háromszor, ahogy a kommunikációs terv megköveteli. Már régen minálunk van a legversenyképesebb kis- és középvállalati szektor, a legkevésbé bürokratikus állami működés, a legfaszányosabb gyógyszerkassza, szinte tehermentes élőmunka és satöbbi, csak valahogy nem vesszük észre.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 30 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
heep
2012. február 22. 10:52
Az, hogy a BKV szinte reménytelen helyzetben van az köszönthető a Demszky, SZDSZ, MSZP 20 évnyi rablásának, hozzá nem értésének, korrupciójának. Ezt még, ha a legjobb, legtisztességesebb vezetése is lenne most a cégnek akkor is évekbe telne rendbe hozni. A vezetői jutalom meg relatív. Ha a veszteséget sikerül egy év alatt a felére csökkenteni akkor már vastagon megérdemlik, függetlenül attól, hogy a cég még mindig veszteséges. Ráadásul a legkézenfekvőbb megoldás (a parkolási pénzek 100%os BKV-s hasznosítása) természetesen minden pártnak ellenére van, hiszen eddig azt ők és a slameszeik tették zsebre. Ezen kívül lehetne spórolni rengeteget, ha nem lenne kötelező a BKV-nak foglalkoztatni annak a sok befolyásos politikusnak a tanácsadó, kommunikációs cégeit. Amiknek amúgy sincs semmi haszna, a célja csak a politikusok, pártok zsebének kitömése. És a beszerzéseken (WC papírtól a villamos tengelyig) is lehetne néhány tízmilliárdot fogni. Persze ezzel megint rálépnének néhány politikusi tyúkszemre. Emellett az állam, a főváros legyen szíves megfizetni az általa megrendelt szolgáltatások ellenértékét.
kamasuka
2012. február 22. 09:54
A főváros megrendel egy szolgáltatást, majd baszik érte fizetni. Aztán csodálkozik az ország, hogy veszteséges a BKV? Muhahaha! Nem most kezdődött, nem most lett ez a helyzet, de ha beülünk egy taxiba, majd baszunk fizetni az útért, és ezt megcsináljuk többtucatszor, akkor mifaszt csodálkozunk, ha a BKV csődhelyzetben van, mert a Fővárosi Önkormányzat éveken át ezt csinálta és Tarlósék sem különböznek ettől semmiben. Van egy szép központjuk, de igazából pénzek elherdálása folyik. Persze tudjuk, hogy évek óta arra ment ki a dolog, hogy privatizálják a BKVt és lehetőleg ne szoci kormány alatt döljön be a cég. 1998ban nem hitték, hogy veszíthetnek, de 2010ben tudatosan rákészültek, mert tudták, hogy vége. Na ennek issza a levét a t. nagyközönség. Csak tragédia ne történjen!
sky.net
2012. február 22. 09:53
pedig egyszerű lenne a szolgáltatás felől felépíteni ettől eddig megy a busz stb , erre arra itt ott és ott ... útvonal térkép km adott üzemanyag költség... x sofőr bére y karbantartás z kb ennyi kell hogy menjen a kibaszott busz az adott útvonalon ebből a z-t lehet tovább szervezni úgy hogy a aktuális piaci árszintet ne lépje túl se a beszerzés se a karbantartás oszt ennyi , nem kell a slepp , az aranytojást tojó tyúkokkal meg a kibaszott bürokratikus kurválkodásból élő rohadékok kell busz , gázolaj sofőr és szerelők , meg x bérszámfejtő egy db főnökkel aki felügyeli őket... és megy a bkv költsége adott szét kell dobni a kerületek között oszt kész is van
Soma
2012. február 22. 09:08
Bizony, bizony! Minden car! Ugye, azért, mert Orbán elqrta? Ha véletlenül másképp lenne, azt nem a NOL fogja kommunikálni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!