„Mivel az »aki fizet, az pöcögtet« igazsága még a budapesti kulturális életben is megkerülhetetlen, a fenntartó önkormányzatnak szíve-joga eldönteni, kit látna szívesen a színházigazgatói székben. Ettől nem következik be a világvége, nem taposnak otromba főpolgármesteri bakancsok a nagybetűs Kultúra fehér gyolcsba burkolt testén. Ráadásul még a szellemi pezsgésnek is jót tehetne Dörner kinevezése: a színész többször beszélt már korábban arról, mennyire hiányzik a mai budapesti és országos teátrumi világból a nemzeti sorskérdéseket boncolgató huszadik századi magyar dráma. Bár egyik nagy írónk szellemes, de gonosz fordulatát sokan idézgetik az önmagán túlmutató irodalom ellen érvelve (eszerint »nem népben-nemzetben, hanem alanyban-állítmányban« kell gondolkodni), tény: a kéttucat budapesti színház műsorán szinte soha nem szerepel Illyés Gyula, Németh László, Sarkadi Imre, Tamási Áron, Páskándi Géza, Sütő András. S nagyítóval kell keresni egy-egy Csiky- vagy Vörösmarty-bemutatót is. Nem véletlen, hanem programszerű a hiány, pedig szép liberális elv a vélemények, ízlések sokszínűsége, az értékpluralitás. Lehetne egy kis budapesti színház a huszadik századi magyar kultúrtörténet egyik fontos vonulatának otthona.