Tizenhét gyerek fogta magát, hajnali kettőkor kisétált otthonról, és eltűnt az éjszakában

És soha többé nem tértek vissza. Fegyverek kritika.

Nincs rászorulva, nem arról van szó, de egy kétszáz éves komponistának azért nem árt a sztárolás.
„Nincs rászorulva, nem arról van szó, de egy kétszáz éves komponistának azért nem árt a sztárolás. Azt már átéltem, amikor az Amadeus filmváltozata idején Mozart a szélesebb közönség gondolkodásában átvette Beethoven helyét, amikor a zenéjét soha nem hallgató fiatalok is elkezdtek az ő művészetén gondolkodni, és ha zsenit kellett megnevezni, akkor senkinek sem jutott egyértelműbb példa az eszébe, mint az a háromnevű, Salzburgból.
Változhat az ismertség és elismertség minden akcióval, és idén a kétnevű az ünnepelt Doborjánból, a zene ügye pedig annyira nem áll jól, hogy nagyvonalúan legyinthessünk egy dupla albumra, ez csak szenzáció, a tudatlanok zenei nevelgetése, azért olyan piros a borító, azért olyan fekete rajta a sovány, frakkos ember árnyképe, azért írták rá sárga betűkkel, hogy wild and crazy, vad és őrült. Nekem nem pont ezek a szavak jutnak először az eszembe Liszttel kapcsolatban, de hátha van, akinek segítenek.
Az ilyen címhez nyilvánvaló, hogy tendenciózus válogatás dukál, és nem kell csalódni, a virtuóz zongoristát idézik föl, többnyire virtuóz zongoristák, az Universal csoport korábbi lemezein közreműködők. A kiadónak is megvannak a korlátai, nem náluk szolgált az összes nagyágyú, vagy például Horowitz csak idős korára, a maga vad évein réges-rég túl szerződött hozzájuk, így inkább azt mutatja meg, milyen is lehetett az a ritmikai szabadság, az ebből fakadó játékosság, amit az öreg Liszt játékáról is följegyeztek.”