Vége lesz a sztrádaépítési láznak

2010. július 13. 08:25

Ha már elkezdődött, minél előbb be kell fejezni a 4-es metró építését és hasonlóan előkészítetlen beruházásba nem szabad belemenni. Interjú.

2010. július 13. 08:25
Több kritika érte a szárnyvonalak újraindítását, a menetrendek, a költségek, a kihasználtság miatt.
- A szárnyvonalak kérdése a tyúk és a tojás problémájához hasonló, nehéz kibogozni az igazságot. Nincs utas, mert rossz a menetrend vagy azért nem volt utas, mert nem voltak járatok sem. Nem lehet tökéletes megoldást kitalálni, mindig lesz olyan ember, akinek lesz kifogása. Most elindultak a vonatok, ezzel megtettük az első lépést, az önkormányzatoknak, iskoláknak és a MÁV-nak ezt ki kell használnia - utóbbitól azt kérjük, hogy utasbarát szolgáltatást nyújtson. Azaz figyelni kell a vonalak működését, szükség esetén pedig lépni kell, módosítani a menetrendet, változtatni a járatsűrűségen és így tovább. (...)

A közlekedési cégeknél, köztük a MÁV-nál vagy éppen a BKV-nál mekkora veszteséget néz el a tárca?  
- Erre azt kellene mondanom, hogy nem lehetnek veszteségesek. Komolyra fordítva a szót, a közösségi közlekedés csak állami támogatás mellett működtethető, ez Nyugat-Európában is így van. A minisztérium azonban az állami szerepvállalás fejében elvárja, hogy minél hatékonyabban működjenek ezek a cégek. Az a fajta beszállítói holdudvar és egyéb problémák - ami a BKV-nál a botrányokat okozta - megengedhetetlenek. Most egyébként néhány MÁV-szerződést is bekérettem. (...)

Mi a véleménye a 4-es metróvonalról?
- Alapvetően fővárosi ügy. Szakmailag azonban azt gondolom, ha már elkezdődött, minél előbb be kell fejezni és hasonlóan előkészítetlen beruházásba nem szabad belemenni. Hihetetlen, hogy folyamatosan pótmunkákról, leállásokról, pénzügyi vitákról szól az építkezés, nem pedig az előre haladásról. Végiggondoltam, hogy az elmúlt 20 évben volt-e 500 milliárd forintos beruházás, nem sok. Ebből a pénzből Budapest teljes felszíni közlekedését rendbe lehetett volna tenni és még néhány vidéki nagyvárosét. A 4-es metró nem más, mint veszteségforrás.”
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 34 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
marós
2010. július 13. 10:29
A szoc-lib rezsim metró, és sztrádaépítési taktíkájának a terheit még sokág fogjuk viselni. Ma már kristálytísztán látni, hogy metró, és a sztádák építésére fordított pénz egy része szőrén-szálán eltünt, minden építés késik, minden költség az egekbe emelkedett, a mínőség meg pocsék.
El Topo
2010. július 13. 09:40
Ez a demokrata körözés egy faszság. Ha a szocik csinálják, attól még pont ugyanolyan kártékony, mint amikor nyomorbán találta ki. Talán annyival kevésbé, hogy felvilágosult ember kevésbé hajlamos az ilyen gennygócképzésre, mint egy vérjobber.
drienovác
2010. július 13. 09:10
a 4-es metro maga alá temette bp tömegközlekedésének összes fejlődési lehetőségét, és nem ér egy kalap szart se, a 7-e s busz gyorsabb nála... ennyi pénz elpocsékolni egy ekkora baromságra, ez csak itt történhet meg...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!