A szomorú bejelentések időszaka: a Bayern München ikonja sem hosszabbít szerződést

Hummels visszavonul, De Bruyne távozik, és most már az is hivatalos, hogy a Bayern legendája is elhagyja klubját.

A bajorok alighanem látták, a BVB mennyi embert ért el a rendhagyó márciusi kampányával.
A Bajnokok Ligája negyeddöntőjére készülő Bayern München egy különleges vizuállal vezette fel közösségi oldalán az Internazionale elleni párharcát, ugyanis megidézték minden idők egyik legnagyszerűbb animéjét (japán animációs sorozat), a One Piece-t.
Jól mutatja a poszt sikerét, hogy a különböző bejegyzések a klub Facebook-oldalán átlagosan párezer lájkot hoznak, míg ez az egy cikkünk írásakor már a 76 ezret is meghaladta a Facebookon. Vasárnapi közzététele óta az Instagramon még ennél is durvább számokat produkál,
közel félmillió kedvelés és kétezer hozzászólásnál jár.
Az utóbbi időben ez lett a legnagyobb aktivitást kiváltó Bayern-poszt, amely még a Thomas Müller klublegenda távozásával kapcsolatos bejegyzést is felülmúlta.
Ezt is ajánljuk a témában
Hummels visszavonul, De Bruyne távozik, és most már az is hivatalos, hogy a Bayern legendája is elhagyja klubját.
A Bayern egyébként a ChatGPT új képgenerátora segítségével alkotta meg a képet, amely a legendás japán rajzfilmstúdió, a Mijazaki Hajao által alapított Studio Ghibli filmjeinek stílusában készíti el ezeket. Ezek az anime-szűrős fotók az utóbbi napokban elárasztották a közösségi médiát, a bajorok pedig ezt a hullámot nagyon sikeresen meglovagolták.
A sportoldalak is kaptak az alkalmon, így például a 76,4 millió Instagram-követőt számláló 433, míg hazánkban a Nemzeti Sport is.
De térjünk vissza a Bayern posztjára! A klub sok kritikát kapott, amiért az AI segítségével generáltak képet, ugyanis ezek elkészítése a Mijazaki által vallott értékekkel ellentétes, valamint szerzői jogi aggályokat is felvet. Ugyanakkor a legtöbb szurkoló tetszését elnyerte.
„Így kell egyesíteni a két kedvencemet egy képen.”
„Ilyenkor különösen büszke vagyok arra, hogy One Piece-rajongó vagyok.”
„Ezzel a poszttal a Bayern automatikusan a világ legjobb klubja lett.”
A Dortmund semmit sem tud megtartani”
– olvasható az Instagram-poszt alatti topkommentben. Ez a kijelentés arra utalt, hogy a nagy rivális BVB márciusban a Toei Animation animestúdióval együttműködve egy One Piece-kampányba kezdett, amely során a szurkolók számos olyan termékre szert tehettek, amely ötvözi a sorozatot a klubbal.
„Több játékosunk is nagy One Piece-rajongó, így a Borussia Dortmundnál már régóta természetes, hogy ez a sorozat beivódott a csapat mindennapjaiba. Tavaly például az ázsiai túránkon jelent meg” – fogalmazott Carsten Cramer ügyvezető igazgató.
Ez a partnerség egy olyan kaland, amely egyesíti a futball iránti szenvedélyt a One Piece varázslatos világával”
– hirdeti büszkén a klub.
A Dortmund közösségi felületein hatalmas lájkszámokat hoztak az együttműködés jegyében kitett posztok, az első rögtön 368 ezerig ment el az Instagramon. A kampány aztán a csapat március 30-i, Mainz elleni hazai bajnokiján csúcsosodott ki. Az időzítés egyébként nem véletlen, a nagy sikerű anime – amely már több mint 1100 résznél tart – április 5-én folytatódott.
Visszatérve a bajorokra, minden bizonnyal ők is látták, riválisuk mekkora sikert arat a posztokkal, ezért kapva kaptak a lehetőségen, hogy a mesterséges intelligencia segítségével ők is profitáljanak a One Piece népszerűségével.
Fotó: bvb.de