Ha a pénzen múlna, már jövőre is lehetne Forma–1-es versenyzőnk

2025. február 10. 05:47

A HUMDA elnöke a Mandinernek elárulta, mennyibe kerülne bevásárolni egy magyar pilótát az F1-be.

2025. február 10. 05:47

Sok hazai F1-rajongó számára szívfájdalom, hogy már több mint húsz éve annak, hogy nincs magyar versenyző az autósport királykategóriájában. Még 2004-ben Baumgartner Zsolt indult a Minardival a világbajnokságban (és egy pontot is szerzett). Azóta még a közelébe sem jutott egyetlen pilótánk sem a Forma–1-nek. Ám most felcsillant a remény, hogy néhány év múlva ott lehet valamelyik honfitársunk a világ legjobb sofőrjei között. A Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség (HUMDA) Zrt. égisze alatt elindult a „Road to Formula 1” (Út a Formula–1-be) nevű projekt hazánkban, azzal a céllal, hogy 2029–2030-ra újra legyen magyar pilóta az F1-ben. Pontosabban nemcsak a csúcskategóriáról van szó, hanem az F2-ről, az F3-ról, az F4-ről, továbbá a MotoGP-ről, illetve a többi motoros kategóriáról is.

Ezt is ajánljuk a témában

Weingartner Balázs, a HUMDA elnöke közölte, hogy tulajdonképpen nem is most, hanem már 2022-ben elindítottak egy olyan támogatási rendszert, amelynek keretében 28 versenyzőt és két csapatot, a rá következő évben pedig 29 versenyzőt és egy csapatot támogattak.

Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:

Ez az igazi mesterterv: Orbán Viktor mindent bevetett, meg is lett az eredménye

Ez az igazi mesterterv: Orbán Viktor mindent bevetett, meg is lett az eredménye
Tovább a cikkhezchevron

Olyanokat, akik mentális, fizikai és egyéb képességeik alapján alkalmasak arra, hogy megfelelő szintet érjenek el, és felkeltsék egy jobb nemzetközi csapat érdeklődését.

Jelen állás szerint a 2022-es gokart-vb ezüstérmese, Hideg Ádám, valamint a tavalyi brit Forma–4-es sorozat újonc bajnoka, Molnár Martin a legesélyesebb, hogy a Forma–1-ig jusson.

Ezt is ajánljuk a témában

Molnár Martin magyar autóversenyző / Fotó: HUMDA/Facebook

„Az út milyensége és rögössége a kérdés, az, hogyan érhetjük el a céljainkat. Például holnap elmehetnénk tárgyalni arról, hogy befizessünk egy magyar versenyzőt a 2026-os szezonra a Forma–1-be. Ez esetben persze, az az alapvető elvárás, hogy meglegyenek a megfelelő vezetői licencei, komoly tesztek, és sorolhatnám.

Ez a legegyszerűbb és legdrágább megoldás. Körülbelül évi 4,8 milliárd forint lenne euróban. De mi nem ezt szeretnénk.

Mi inkább ezt az összeget szétosztjuk több versenyző között, hogy a kapuig segítsünk el öt-hat tehetséget annak érdekében, hogy utána őket a sikereik révén az F2-ben, vagy az F1-ben az istállók keressék” – mondta a Mandinernek Weingartner Balázs, aki azt is elárulta, több ország mintájából alakították ki ezt a programot.

A lehetőség, a pénz tehát megvan arra, hogy Baumgartner Zsolt után ismét szurkolhassunk magyar pilótának a világ legjobb motor- vagy autóversenyzői között. Innentől a tehetségeinken múlik minden, a háttér adott a legnagyobbak közé jutáshoz.

Ezt is ajánljuk a témában

Merőben más kép fogadja majd idén Max Verstappenéket a 40. Magyar Nagydíjon. Sok versenyző, csapattag és külföldi szurkoló meg fog lepődni, amikor a nyáron kilátogat a mogyoródi Forma–1-es versenyre. A Hungaroring vonalvezetése nem változik, de teljesen megújul a bokszutca, a paddock és a főlelátó. Ahogy azt a Mandiner is megírta, a tavalyi Grand Prix után egyből nekiláttak hazánk legnagyobb jelenlegi sportfejlesztésének. Megújul a tízezer férőhelyes fedett főtribün, a bokszutcában a garázsok és a főépület, valamint készült két gyalogosalagút (az egyik a versenyzők és a sportszakmai személyzet, a másik a VIP-vendégek részére).

A munkálatokra tíz és fél hónap áll rendelkezésre úgy, hogy a bokszokat az idei futamon tökéletesen lehessen használni. A csapatok új garázsai tizenkét méterrel szélesebbek lesznek, mint a korábbiak. Az eddigiek 4×12 méteresek voltak, ezután 7×21 méteresek lesznek. A Forma–1-es helyszínek közül a mogyoródi paddock volt az egyik legkisebb, de csak eddig. Mostantól tágas tér fogadja majd a csapatokat.

Így áll most, februárban az építkezés a Hungaroringen / Fotó: Hungaroring

Június 16-ig kell megépülnie a Hungaroringnek

Elképesztő átalakuláson megy tehát keresztül a Hungaroring. Jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1 mezőnyét. A munkálatokat kivitelező konzorcium elárult néhány érdekes adatot, hogyan áll most, 2025 elején az építkezés:

  • bedolgoztak 23 785 m3 betont,
  • beépült 7 604 tonna betonacél,
  • visszatöltötték a földet a paddock-épület körül, ezzel itt a nagytömegű földmunkák befejeződtek.

 

Mindeközben a paddock-épület egyes területein már a 2. emelet függőleges szerkezetének készítése zajlik, addig a főlelátón az előregyártott vasbeton lelátógerendák 100 százalékát, valamint a lelátóelemek közel 50 százalékát elhelyezték és a lépcsőelemek építése zajlik. És már 759 m2 falazott szerkezet elkészült.

  • A pályacsíkot körülvevő területen 22 kilométer védőcsövet és 80 kilométer béléscsövet helyeztek el, ebbe 20 kilométer erősáramú kábelt húztak be,
  • a depó erősáramú rendszere elkészült, a gyengeáramú rendszerek készültsége 90 százalékos.

 

„A kivitelező azt mondja, jó ütemben haladnak. És szerintem is, már amennyire én laikusként meg tudom állapítani. A szakemberek szerint az jelenthet némi akadályt, ha télen sok lesz a hó. Az utóbbi évek hazai teleiből kiindulva a nagy havazásnak kicsi az esélye” – bizakodott korábban lapunknak Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Ezt is ajánljuk a témában

Eddig nem jött közbe semmilyen váratlan esemény, és ha ez így marad, akkor a kivitelezők időben, versenyre kész állapotban át fogják adni az üzemeltetőnek a pályát a június 16-i határidőig. A 40. Magyar Nagydíjon végre 21. századi körülmények várják a csapatokat és szurkolókat a Hungaroringen.

Így áll most, februárban az építkezés a Hungaroringen / Fotó: Hungaroring

 

Fotó: Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatósági elnöke. Forrás: Facebook/HUMDA

 

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Picnic Niki
2025. február 10. 11:03 Szerkesztve
Tud vki mondani a volt keleti-eu-i országokból olyan versenyzőt, aki több évadon át meg tudott ott kapaszkodni? Gondolkodjanak el, nem véletlen. A WTCC-ben Michelisz Norbertről hallottam, m az egyik legsikeresebb, a magyar autósportban, és Kiss Norbert a Kamion-Eb nyertese.
Válasz erre
1
1
zrx8
2025. február 10. 08:16
Kurva nagy szükség van ám egy N+1 -edik töltelék - futott még versenyzőre, akit lúzerként megkopaszt az F1 biznisz, ahelyett, hogy neki lenne belőle haszna.
Válasz erre
3
1
Chekke-Faint
2025. február 10. 06:03
Én úgy gondolom ezt szponzori, támogatói szinten kell megoldani, ha valaki akarja. Más megoldások csak politika port kavarnak.
Válasz erre
5
1
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!