Hivatalos: visszatér Magyarországra a motorsport csúcskategóriája!
Hatalmas elismerés – több mint három évtizednyi kihagyás után ismét hazánkban a MotoGP világsztárjai.
Széles összefogással és a „Road to Formula 1” projekt segítségével jó esély van arra, hogy négy-öt év múlva újra legyen pilótánk a Formula–1-ben.
A nemzeti öntudatunknak biztosan jót tenne, ha ismét lenne magyar versenyző a Forma–1-ben. A helyzet ugyanakkor nem olyan egyszerű, mint A tanú című filmben: „Kiadtuk a jelszót: legyen magyar narancs! És lett magyar narancs” – a sportban nem így mennek a dolgok. Tengernyi pénz, szerencse és természetesen jókora tehetség kell ahhoz, hogy ez sikerüljön valakinek. Persze, azért nem lehetetlen, ott lebeghet minden fiatal magyar autóversenyző szeme előtt Baumgartner Zsolt példája, aki 2003-ban a Jordan pilótájaként debütált az F1-ben, majd 2004-ben a Minardival pontot is szerzett.
Azóta felnőtt egy újabb generáció, és jó lenne, ha közülük is eljuthatna valaki ugyanoda, ahova Baumgartner. Tehetséges fiatal autóversenyzőkből – állítólag – nincs hiány itthon, az akadályt a pénzhiány jelenti.
A cél érdekében a közelmúltban széles összefogással létrejött a „Road to Formula 1”, magyarul az „Út a Forma–1-be” projekt, melynek segítségével jó esély van arra, hogy 2029-2030-ra újra legyen magyar pilóta a királykategóriában.
A program nagykövete és fő támogatója Zentai Péter, a Hilaris Hotels alapítója, és mellett áll a HUMDA, azaz a Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt., valamint az állam is. Szalay-Bobrovniczky Vince, a Miniszterelnökség civil és társadalmi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára ugyanis ígéret tett arra, hogy figyelmet szentelnek ennek a projektnek, mert
nemzeti ügynek tekinti, hogy hazánknak legyen Forma–1-es autóversenyzője, ha már évtizedek óta ott szerepel a világbajnoki naptárban a Magyar Nagydíj.
„Jelképes is lehet, hogy pont a magyar kultúra napján jelentjük be ezt a projektet. A Himnusz nemzeti ügy, akárcsak a sikeres sportolók támogatása is. Nem kívánhatnék mást ezen a napon, mint azt, hogy valóra váljon az álmunk a Forma–1-ben” – mondta a helyettes államtitkár.
No de, kik is azok, akikben bízhatunk, hogy egyszer eljutnak az F1-be? A jelenlegi állás szerint
a legesélyesebb, hogy 2029-2030-ra akár a Forma–1-be is eljusson.
Ám rajtuk kívül is vannak még magyar tehetségek, akik a korosztályukban már értek el figyelemre méltó nemzetközi eredményeket. Ferencz Krisztián projektmenedzser név szerint Zsebő Marcellt, Gender Tamást, Gáspár Bennettet és Lipovics Patrikot említette.
Ezt is ajánljuk a témában
Hatalmas elismerés – több mint három évtizednyi kihagyás után ismét hazánkban a MotoGP világsztárjai.
„Mi a munkát nem most kezdtük el, hanem három-négy éve, és folyamatosan figyeljük, keressük a tehetségeket. A célunk az, hogy a fiatalok mögött nemzetstratégiai háttér legyen.
Ugyanakkor szerintem ehhez a jelenleginél nagyobb üzleti és állami támogatásra van szükség. Pont ezért szálltunk be mi is a Road to Formula 1 programba. Olyan srácokat választottunk ki, akik mentális, fizikai és egyéb képességeik alapján alkalmasak arra, hogy komoly szintet érjenek el, és felkeltsék egy jobb, nemzetközi csapat érdeklődését. Remélem, nem kiabálom el, de jó úton járunk, hiszen kiemelt versenyzőink iránt érdeklődnek már csapatok az F3-ban és az F4-ben” – árulta el Weingartner Balázs, a HUMDA, azaz a Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnöke, aki szerint Zentai Péter és társai az üzleti kapcsolati rendszerükkel meg tudják valósítani a céljaikat. Weingartner úgy látja, ez egy olyan nemzeti ügy, melyben a társadalmi, gazdasági, politikai szereplők is megtalálhatják a helyüket.
A cél ugyanakkor nemcsak az, hogy a fiatal tehetségeink eljussanak a Forma–4, a Forma–3, a Forma–2 vagy a Forma–1 világába, hanem a motorsport elitkategóriájában, a Superbike vagy a Moto GP világbajnokságban is megmutassák magukat. Mint köztudott, az idén mindkét sorozat ellátogat hazánkba, pontosabban a Balaton Park Circuitra. A siker érdekében besegít a munkába Michelisz Norbert túraautó-világbajnok és Talmácsi Gábor gyorsaságimotor-versenyző, aki 2007-ben a Moto GP 125 köbcentiméteres kategóriájának világbajnoka lett.
Nyitókép: Kiss B. László/Mandiner
Ezt is ajánljuk a témában
Szezonális minősítésű, professzionális szimulátoros versenysorozatot indít HUMDA OPEN néven a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. a hazai Gran Turismo közösség számára. A HUMDA kiemelt szereplője és támogatója a hazai szimulátoros közösségnek, az Ügynökség elősegíti a fiatal tehetségek felkutatását és támogatását.
Ezt is ajánljuk a témában
Sebestyén Péter a hatodik idényére készül a Supersport-világbajnokság mezőnyében, ebből a második évadra az Evan Bros. Racing Team színeiben. A HUMDA magyar pártfogoltja az élmezőnybe várja magát.