Hivatalos: visszatér Magyarországra a motorsport csúcskategóriája!

2024. szeptember 19. 16:52

Hatalmas elismerés – több mint három évtizednyi kihagyás után ismét hazánkban a MotoGP világsztárjai.

2024. szeptember 19. 16:52

Fotó: Facebook/Balaton Park Circuit

Jövő augusztusban a gyorsaságimotoros-világbajnokság, júliusban pedig a Superbike-vb fordulóját is megrendezik a Balatonfőkajár mellett elhelyezkedő Balaton Park versenypályán – hangzott el a létesítményben megtartott csütörtöki sajtótájékoztatón. A Superbike-vb mezőnye a július 25-27-i, a világbajnoki sorozatba tartozó MotoGP, Moto2 és Moto3 kategória versenyzői pedig az augusztus 22-24-i hétvégén látogatnak a Balaton melletti pályára.

A MotoGP 33, a Superbike pedig 35 év után tér vissza Magyarországra, a Balaton Park Circuiten pedig még végrehajtanak néhány kiegészítő fejlesztést, hogy a pálya megfeleljen a rendezéshez szükséges, úgynevezett Grade A licencnek.

A szerződést 10 évre írták alá 2025-től 2034-ig, a Balaton Parkkal pedig három évre szól az együttműködés a promóteri és szervezői feladatokat ellátó, a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.-vel.

Ezt is ajánljuk a témában

Módosítani kell a nyomvonalat

Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. igazgatósági elnöke emlékeztetett rá, hogy 2019 augusztusában került sor az első „komolynak vehető” tárgyalásra a versenysorozatok jogtulajdonosával, a Dorna Sports-cal.

„Az azóta elénk gördült akadályok és hátráltató tényezők ellenére a Dorna mindvégig konstruktívan állt a megvalósításhoz” – tette hozzá, és köszönetet mondott a magyar kormánynak, valamint Carmelo Ezpeletának, a Dorna Sports vezérigazgatójának. Kiemelte, a motoros versenysorozatok magyarországi futamainak megrendezésével járó turisztikai előnyöket, s úgy fogalmazott, a balatoni régiót ezek az események felhelyezik a világtérképre.

„Az eredeti megállapodásunk 2024-től 2033-ig szólt, ezt módosítottuk most 2025-től 2034-ig tartóra. A jegyárak vizsgálata még folyamatban van, de azt gondolom, hogy mind a magyar, mind pedig a nemzetközi fizetőképes kereslet számára megfizethetők lesznek” – nyilatkozta Weingartner.

Carmelo Ezpeleta emlékeztetett arra, hogy az 1992-ben, a Hungaroringen megrendezett verseny után ugyan nem tudtak visszatérni Magyarországra, de végig tartották a kapcsolatot a magyarokkal. Mint mondta, rendkívül fontos ez az ország a számukra, s mindannyiuk kívánsága az volt, hogy valamikor visszatérjen ide a gyorsaságimotoros-vb mezőnye.

„Biztosak voltunk abban, hogy Magyarország kormánya és a HUMDA segítségével és közreműködésével mindez meg fog valósulni. A versenynaptárt nemsokára közzétesszük, itt pedig remélhetőleg remekül megy majd a pálya engedélyeztetési eljárása, és bízunk abban is, hogy a versenyek a nézőszám tekintetében is sikeresek lesznek” – jelentette ki Ezpeleta.

Walterné Dancsó Adrienn, a Balaton Park Circuit operációs igazgatója hangsúlyozta, nagy megtiszteltetés a számukra, hogy jövőre a Superbike-vb és a MotoGP mezőnye is náluk tér vissza Magyarországra.

Adaptálnunk kell a pályát ezekhez a versenysorozatokhoz, így három helyen módosítani kell a nyomvonalat a bukóterek kibővítése miatt, illetve a pálya más pontjain új bukóterek is ki lesznek alakítva.

Októberben elkezdjük a munkálatokat és március végére, április elejére reményeink szerint ezekkel el is készülünk” – mondta.

Komoly motivációt jelent a visszatérés

Hermann Henrik, a Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) elnöke úgy fogalmazott, a szervezet minden szükséges támogatást megad ahhoz, hogy a versenyek megvalósulhassanak jövőre.

„A magyar gyorsasági motorsport már sokat bizonyított nemzetközi vonalon is, de a sportág életében egy világesemény ideérkezése minden alkalommal komoly motiváció, és az utánpótlást is más alapokra tudja helyezni” – jelentette ki.

A sajtótájékoztató végén Talmácsi Gábor, a 125 köbcentiméter (most Moto3) 2007-es világbajnoka mutatta be a pályát és a tervezett módosításokat, valamint azt mondta, a 2-es és a 10-es kanyar közötti szakaszon terveznek mobil lelátókat építeni, így akár napi 40 ezer, vagy valamivel több néző is a helyszínen élvezheti a versenyeket.

„A MotoGP kategória motorjaival az előzetes számítások szerint nagyjából 1:35-1:40 perces köridőt lehet majd elérni a pályán, ennek értelmében akár 30 körös is lehet egy futam, ami azért nagy öröm, mert így a szurkolók hosszabb ideig élvezhetik a pályán zajló akciót” – fejtette ki Talmácsi.

Ezt is ajánljuk a témában

Talmácsi: A motorozást 4-5 éves korban meg lehet tanulni, és sikeresebb is lesz, aki korábban kezdi

 Támogatási rendszert hoz létre a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. annak érdekében, hogy felkutassa és felkarolja a legtehetségesebb magyar autó- és motorversenyzőket – jelentette be Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, az autó-motorsport fejlesztéséért és a közlekedésbiztonság kiemelt kezeléséért felelős kormánybiztos csütörtökön Budapesten.

(Mandiner/MTI)

Összesen 15 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
sexykitty-5000087
2024. szeptember 19. 22:34
🍓 ️ ­É­­­r­t­é­­­k­e­l­­d­­ ­a­ ­­s­­z­­e­­­x­­­i­­ ­­p­­u­­n­­c­i­­­m­­a­­­t­ 👉 𝐖­­𝐖­𝐖­­.­­­𝐗­𝟏­𝟖­.­­𝐅­­­𝐔­­­𝐍
Takagi
2024. szeptember 19. 22:30
Nagyon jó hír. Imádom a motorokat!
Bitrex®
2024. szeptember 19. 21:08
Úgy negyven éve voltam a Salzburgringen egy hétvégén, ott még oldalkocsis futam is volt. Sátrazni lehetett a pálya körül, este mindenki holtrészeg volt. Üveghangon bömböltették a látogatók a motorokat, behúzott első fékkel égették a gumikat. Balesetek is voltak.
tier31750
2024. szeptember 19. 18:38
46
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!