Felfoghatatlan dimenziók fogadták az Abu-Dzabiban a tavalyi sikeren felbuzdulva második alkalommal megrendezett Globális médiakongresszus résztvevőit a háromnapos nemzetközi kiállítással, plenáris ülésekkel, színpadi vitákkal és szakmai műhelymunkával színesített esemény során. Érdemes kicsit belekapaszkodnunk a szék karfájába, mert az Egyesült Arab Emírségek fővárosában rendezett eseményen – amelynek az Abu-dzabi Nemzeti Kiállítási Központ adott otthont, ahol öt globális kongresszus zajlott párhuzamosan – 172 országból 24 ezer látogató érkezett. A világ 80 meghatározó médiabirodalmának vezetője vállalkozott előadásra vagy színpadi beszélgetésre, és 257 – csak a sajtó- és a médiabizniszben érdekelt – kiállító mutatta meg magát a látogatóknak. A televíziós és rádiós közvetítések, a tartalomgyártás, az ehhez szükséges technológia, a tudósításokhoz nélkülözhetetlen legmodernebb hardverek és egyéb eszközök, valamint a közösségimédia-platformok újdonságainak bemutatása – erre az öt nagy területre osztották a konferenciát a szervezők.