Varga Ákos – a Racingline.hu szerzőjének írása a Mandiner Sporton
Megtorpant az e-mobilitás térnyerése az autósportokban; a Formula E mezőnye úgy vágott neki a 2021–2022-es idénynek, hogy az Audi és a BMW kiszállása miatt jelentősen átalakult a bajnokságban résztvevő gyártók köre. A két német vállalat még 2020-ban, három nap eltéréssel jelentette be, hogy nem indít gyári istállókat a mezőnyben és a tavalyi világbajnokot adó Mercedes is idén futja az utolsó versenyeit ebben a bajnokságban.
Pánikhangulat persze ettől még egyáltalán nincs a Formula E-ben, hiszen az átalakuló bajnokságban még mindig olyan márkák csapatait találjuk, mint a Jaguar, a Porsche vagy éppen a Nissan.
Emellett pedig a versenyzők körében is egyre inkább reális karrieralternatívaként merül fel a bajnokság: legyen szó akár F1-ből kiszoruló rutinosabb nevekről, akár olyanokról, akik el sem jutottak oda ilyen-olyan okokból, de meg szeretnék mutatni, hogy ők bizony megérdemlik a lehetőséget.
Idén már a Formula E mezőnyét erősíti a tavaly még az Alfa Romeo F1-es csapatánál versenyző Antonio Giovinazzi, aki Stoffel Vandoorne-hoz hasonlóan itt talált magának ülést, miután a száguldó cirkuszban elfogyott körülötte a levegő. Mellettük ráadásul olyan ígéretes fiatalokat találunk a riválisok között, mint Giovinazzi csapattársa, az F2-ben többszörös futamgyőztes Sérgio Sette Camara, az F2-es bajnoki címe után itt is csúcsra érő, még mindig csak 26 éves Nyck de Vries, vagy éppen a korábbi Red Bull-junior Dan Ticktum.