Itt vannak a számok: így működik a rezsicsökkentés
Bár a rendszert több kritika éri, a számok nem hazudnak,: az áram- és a gázrezsi egy friss felmérés szerint is Magyarországon a legalacsonyabb az Európai Unión belül.
Ezres nagyságrendben vonultak a bringások az újbudai Bartók Béla úton, hogy megvalósuljon a forgalomcsillapítás és a kerékpárút.
A szervezők közlése szerint mintegy 1100-an vettek részt az élhetőbb Bartók Béla útért tartott biciklis felvonuláson a Bartók Béla Boulevard és a Magyar Kerékpárosklub szervezésében.
A tüntetést azért szervezték, mert a főváros az álláspontjuk szerint titokban lesöpörte az asztalról korábbi – és a 11. kerület városfejlesztési koncepciójába is illeszkedő – terveit, ami alapján kerékpársávnak és szélesebb járdáknak kellene elkészülnie ezen a nyáron. A terv a kerékpáros aktivisták szerint nem járna az autóforgalom csökkenésével.
Úgy látják: a villamosperonok akadálymentesítése miatt elkerülhetetlen, jobb környezetet, gazdasági és kulturális fejlődést és biztonságos közlekedést nyújtó megoldással szemben jelenleg a régi állapot megtartását tervezik, ami a járdák szűkítésével járhat. A helyi érdekeltségek és a kerékpáros szervezet közösen kereste meg Újbuda polgármesterét, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarához tartozó BUM Bevásárló és Tematikus Utcák Nonprofit Kft. is támogató levelet küldött.