A főpolgármestert bejelentette továbbá azt is, hogy a ciklus végén kezdeményezni fogja a kerékpárosok kötelező KRESZ-vizsgáztatását abban az esetben, ha a bringások továbbra is következetesen figyelmen kívül hagyják a piros lámpákat. Szerinte ugyanis 10 kerékpárosból 8 nincs tekintettel a tilos jelzésre, bár az nem derült ki, konkrétan milyen mérésekre hivatkozva állította ezt. Tarlós szerint többet kellene ellenőrizni, és indokolt esetben szankcionálni a bringásokat.
Tarlós István kérdésekre válaszolva kijelentette, nem kívánja igazságtalanul háttérbe szorítani a kerékpáros közlekedést, ugyanakkor szerinte a kerékpáros kultúra az infrastruktúránál is nagyobb fejlesztésre szorul.
A főpolgármester által idézett tanulmány emellett több buszsáv esetében felülvizsgálni javasolja a kerékpáros közlekedést, mivel a készítők szerint az – elsősorban a belvárosban – jelentősen lassítja a tömegközlekedést. A tanulmány emellett szintén balesetveszélyesnek ítéli az egyirányú utcák kétirányúsítását a biciklisek számára; ahol pedig van kerékpárút, illetve az úton kerékpározási lehetőség, ott felülvizsgálnák a párhuzamosságok megszüntetését.