Erre sok budapesti várt: indul a BKK-rendészet – mutatjuk a részleteket!
Az is kiderült, hány emberrel tartanak majd rendet a budapesti közösségi közlekedésben.
Tesztjelleggel a 65-ös és a 165-ös autóbuszon, a 59-es, 59A villamoson, valamint a 77-es trolin is lehetővé tette a kerékpárok szállítását a Budapesti Közlekedési Központ. Eddig csak a HÉV-en, a fogaskerekűn és a dunai hajón lehetett bringát szállítani.
Szeptember 16-ától, hétfőtől a Budapesti Közlekedési Központ több felszíni járatán egy éven keresztül tesztjelleggel biztosítja a kerékpárok szállításának lehetőségét. A fővárosi tömegközlekedésben eddig csak a HÉV-en, a fogaskerekűn és a dunai hajón volt szállítható kerékpár, hétfőtől azonban a Fenyőgyöngye és a Mátyáshegy felé közlekedő 65-ös és a 165-ös autóbuszon, a Németvölgyet és Farkasrétet elérő 59-es, 59A villamoson, valamint a zuglói 77-es trolibuszon is.
A BKK közleménye szerint az egy évig tartó tesztüzem során az említett járatokon biztosítják a kerékpár-szállítási lehetőséget, amelyet az utasok – saját személyszállítási bérletükön, vagy jegyükön felül – egy vonal- vagy gyűjtőjegy érvényesítésével, vagy kerékpárbérlettel vehetnek igénybe.
Az autóbuszokon és trolibuszokon járművenként legfeljebb két kerékpár szállítható az arra kijelölt helyen, míg a villamosokon kocsinként legfeljebb egy kerékpárt lehet szállítani. A villamosokon a kerékpárokat rögzíteni kell, erre a célra a járművek utasterében tépőzárakat szereltek fel.
A BKK hangsúlyozta, hogy a 65-ös és 165-ös autóbuszon, valamint a 77-es trolibuszon elsőajtós felszállási rend van érvényben, így a kerékpárosnak felszállás előtt, a megállóban az első ajtónál kell jegyét vagy bérletét bemutatnia a járművezetőnek, majd a hátsó ajtón kell felszállnia kerékpárjával együtt.
A lehetőségek kigondolásában a Magyar Kerékpárosklub szakemberei is részt vettek.