Elképesztő: Sárkány Zalán világbajnok! (VIDEÓ)
A 21 éves úszó aranyérmet nyert 800 méter gyorson szombaton a Duna Arénában zajló rövidpályás úszó-világbajnokságon.
Az LMP célja, hogy 2020-ra a fővárosi közlekedés 15 százalékát a kerékpárosok adják, az autósok aránya pedig 25-30 százalékra csökkenjen. A párt fővárosi frakcióvezetője szerint a kerékpáros közlekedés fejlesztésekor nem csak kerékpárutakra, hanem biciklitárolókra és a tömegközlekedés bevonására is szükség van.
Az LMP célul tűzte ki, hogy 2020-ra a fővárosi közlekedés 15 százalékát a kerékpárosok adják, az autósok aránya pedig csökkenjen 25-30 százalékra a városon belül – mondta az idei autómentes nap alkalmából tartott pénteki sajtótájékoztatón Hanzély Ákos. A párt fővárosi frakcióvezető-helyettese elmondta, hogy jelenleg a tömegközlekedés körülbelül ötvenöt, a kerékpárosok körülbelül öt, míg az autósok negyven százalékát teszik ki a főváros forgalmának. A politikus hozzátette, a kerékpáros közlekedés fejlesztésekor nem csak kerékpárutakra, hanem biciklitárolókra és a tömegközlekedés bevonására is szükség van. Példaként említette, hogy a pályaudvarok és metróállomások környékén tárolókat kell kialakítani a BKV járművein pedig lehetővé kell tenni a bicikliszállítást.
Kitért arra is, hogy szeretnék megtartani vagy akár növelni a tömegközlekedés jelenlegi arányát. Ehhez viszont ütemes menetrendre, megfelelő jegyrendszerre, új villamosokra és buszokra van szükség – tette hozzá.
A sajtótájékoztatón részt vett Jávor Benedek parlamenti frakcióvezető is, aki arról beszélt, hogy habár Magyarországon az elmúlt két évtizedben meghonosodott az autómentes nap, de annak valódi céljai közül csak kevés valósult meg. A politikus szerint egyetlen örömteli eredményt lehet felmutatni: a fővárosi kerékpároskultúra látványos kivirágzását. A frakcióvezető felhívta a figyelmet, hogy eközben számos problémával kell szembenézni. Ezek közé sorolta a közösségi közlekedés romló színvonalát és a BKV finanszírozási krízisét. Szavai szerint a sokasodó problémák miatt Budapesten egyre inkább az autósközlekedés válik uralkodóvá, az ezzel együtt járó gondokat, mint például a növekvő légszennyezettség, a parkolási nehézségek és a folyamatos dugók, az eddigi városvezetések nem tudták megoldani – jelentette ki.