Íme az okosgyűrű, amit Harry herceg is hord

2025. január 01. 17:15

A finn Oura 200 millió dolláros tőkebevonást hajtott végre, ami 5,2 milliárd dollárra emelte a cég értékét. Az okosgyűrűket gyártó vállalat sikere jelzi, hogy az egészségügyi technológiai szektor továbbra is vonzó befektetési célpont.

2025. január 01. 17:15
Fekete Kíra

A szerző a Makronóm újságírója.

A finn cég a 2013-as alapítása óta jelentős utat járt be. Az Oura gyűrűit olyan hírességek használják, mint Harry herceg, Gwyneth Paltrow és Jennifer Aniston. A technológiai szektor vezetői közül is sokan választották az eszközt, köztük a Twitter alapítója, Jack Dorsey, a Salesforce vezetője, Marc Benioff, az Airbnb társalapítója, Joe Gebbia, továbbá az IBM és a Delta vezetője. 

A vállalat tavalyi teljesítménye különösen figyelemreméltó: az értékesítés meghaladta az 500 millió dollárt, ami több mint kétszeres növekedés, az eladott gyűrűk száma pedig túllépte a 2,5 milliót. Tom Hale, az Oura vezérigazgatója szerint a cég nyereségesen működik. 

Befektetők és fejlesztési irányok 

A legutóbbi, 200 millió dolláros finanszírozási kört a Fidelity Management vezette, amelyhez csatlakozott az amerikai vércukorszint-figyelő rendszereket gyártó Dexcom is. Ez az egyik legnagyobb európai technológiai vállalatba irányuló tőkebefektetés a mesterségesintelligencia-szektoron kívül.  

A cég így már több mint 550 millió dollár tőkét vont be. 

Ezt az összeget a vállalat új termék fejlesztésére, mesterségesintelligencia-beruházásokra és nemzetközi terjeszkedésre kívánja fordítani. Emellett lehetséges felvásárlásokat is terveznek. Tom Hale szerint az Oura célja, hogy megváltoztassa az emberek életét és vezető szerepet töltsön be az innovációban. 

Innovatív technológia és előfizetéses modell 

Az Oura legújabb, negyedik generációs gyűrűje 349 dollárba kerül, amihez havi 5,99 dolláros előfizetési díj társul. Az eszköz képes mérni a viselője alvását, pulzusát, testhőmérsékletét és aktivitását, egy okostelefonos alkalmazás pedig ezeket az adatokat egy személyre szabott pontszámmá alakítja, és tanácsokat ad az értékek javítására. 

Az okosórákat gyártó vállalatokkal szemben az Oura egy alternatív utat választott. Míg az IDC piackutató cég előrejelzései szerint az okosórák piaca tavaly 3 százalékkal csökkent, addig az okosgyűrűké 88 százalékkal nőtt, és ezzel a viselhető eszközök közül a legnagyobb bővülést mutatta fel az okosszemüvegek mellett. 

Piaci kilátások és verseny 

Erre a tendenciára a nagyobb technológiai vállalatok felfigyeltek, nem véletlen, hogy a Samsung tavaly júliusban bemutatta saját Galaxy Ring termékét. Az IDC előrejelzése szerint  

az okosgyűrűpiac a tavalyi 1,7 millióról 2028-ra 3,1 millióra nőhet. 

Az egészségügyi technológia az európai startupok egyik legsikeresebb szektora. A Dealroom adatai szerint ez a terület 2024 első három negyedévében 7,9 milliárd dollárnyi kockázati tőkebefektetést vonzott. Az Oura sikertörténete is illeszkedik ehhez a trendhez, hiszen egy Kickstarter-kampánnyal indult 2016-ban, ma pedig már milliárdos értékelésű vállalattá nőtte ki magát. 

Kapcsolódó:

 Címlapfotó: MTI/Neil Hall

 

 


További cikkeinket, elemzéseinket megtalálják a makronom.hu oldalon. 

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nemodabuda-4
2025. január 02. 10:06
A feleségedbe meg butagyűrű van beépítve , és az akkor is vezérel amikor fel sem húzod !
patikus
2025. január 02. 06:38
Egy együgyű gyűrű együgyűknek.
Dominik
2025. január 02. 00:05
Annyira mégse okos az a gyűrű, ha okos lenne lecsusszanna az ujjáról és menekülőre fogná...
fatman
2025. január 01. 18:27
hiába húzol okosgyűrűt minden ujjadra, uaz a hülyegyerek maradsz, baromarcú...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!