A szerző a Makronóm újságírója.
A finn cég a 2013-as alapítása óta jelentős utat járt be. Az Oura gyűrűit olyan hírességek használják, mint Harry herceg, Gwyneth Paltrow és Jennifer Aniston. A technológiai szektor vezetői közül is sokan választották az eszközt, köztük a Twitter alapítója, Jack Dorsey, a Salesforce vezetője, Marc Benioff, az Airbnb társalapítója, Joe Gebbia, továbbá az IBM és a Delta vezetője.
A vállalat tavalyi teljesítménye különösen figyelemreméltó: az értékesítés meghaladta az 500 millió dollárt, ami több mint kétszeres növekedés, az eladott gyűrűk száma pedig túllépte a 2,5 milliót. Tom Hale, az Oura vezérigazgatója szerint a cég nyereségesen működik.
Befektetők és fejlesztési irányok
A legutóbbi, 200 millió dolláros finanszírozási kört a Fidelity Management vezette, amelyhez csatlakozott az amerikai vércukorszint-figyelő rendszereket gyártó Dexcom is. Ez az egyik legnagyobb európai technológiai vállalatba irányuló tőkebefektetés a mesterségesintelligencia-szektoron kívül.