A UCL szakemberei 30 angliai iskola 2429 főnyi, 11 és 14 év közötti diákját kérdezték meg az idén március és május között. Az adatok feldolgozása nemrég készült el, és a jelentés rávilágított arra, hogy az iskolákban nem megfelelő a klímaváltozással kapcsolatos karrierlehetőségekkel való foglalkozás.
A felmérés szerint a diákok mindössze 31 százaléka gondolja úgy, hogy a klímaváltozás és a fenntarthatóság tanulmányozása karrierlehetőségeket nyújthat, és még kevesebben, mindössze 17 százalékuk érdeklődött egy fenntarthatósággal kapcsolatos karrierút iránt.
Mi több, a kevésbé jómódúak körében csupán 14 százalék lát zöldkarrierutat maga előtt.
Kimennének a természetbe
A diákok ugyanakkor jelezték, hogy szívesen tanulnának többet a klímaváltozásról és a fenntarthatóságról, különösen, ha ez több időt jelentene a természetben. Ugyanakkor jelentős nemi különbségek is megfigyelhetők az érdeklődési területek között. Walshe professzor elmondása szerint a megkérdezett lányok háromnegyede szeretne többet megtudni arról, hogy a klímaváltozás hogyan befolyásolja az emberi egészséget és jólétet, míg a fiúknál ez az arány 60 százalék.
A tanulmány zárásaként a UCL szakemberei hangsúlyozzák, hogy az oktatásnak nagyobb figyelmet kell fordítania a klímaváltozásra és a fenntarthatóságra, hogy kezelni lehessen a tanulók aggodalmait. A jelentés öt javaslatot fogalmaz meg az oktatáspolitikai döntéshozók számára, beleértve a zöld-karrierlehetőségek bővítését és a klímaváltozással kapcsolatos témák integrálását az iskolai tantervbe.