A 2000 óta a legnagyobb növekedést produkáló országok között az első természetesen Kína, a maga 7,7 százalékos ugrásával. Az ázsiai óriás 2009-ben lett a világ legnagyobb autópiaca, ami nemcsak a hazai gyártók növekedését, hanem az alkatrész-beszállítók térhódítását is eredményezte. Az elektromos gyártás berobbanása aztán olyan helyzetelőnyt biztosított neki, amelyből hosszú ideig nehéz lesz kimozdítani.
Mexikó 3,2 százalékos növekedése sem meglepő: az ország ügyesen édesgeti magához a nagy gyártókat, az olcsó munkaerő ráadásul pluszösztönzést jelent a külföldi vállalatoknak a gigaberuházásokra.
Dél-Korea sikerét egyértelműen a Hyundai felemelkedésének köszönheti, így a 2,5 százalékos globális részesedésnövekedés igen szép eredménynek számít.
A vesztesek között első helyen az egyre érthetetlenebb gazdaságpolitikát folytató Kanada áll, amelynek az autóipara szisztematikusan amortizálódott az elmúlt évek folyamán. A Trudeau-kormány most az elektromos gyártás fellendülésétől várja a visszarendeződést, beleértve ebbe elsősorban az akkuüzemek építését.
A mínuszos listán Japán az ezüstérmes 6,4 százalékos csökkenéssel, míg az USA a harmadik, amely piaci részesedésének a 2,6 százalékát vesztette el az évek folyamán.