A Tesla legnagyobb riválisa, a BYD nyeresége 411 százalékkal nőtt az első negyedévben, ezzel a vállalat ötszörös nettó bevételemelkedést könyvelhet el. A három hónap alatt befolyó 4,1 milliárd jüan (593 millió dollár) nyereség akkora ugrást jelent, amely Kínában, a világ legnagyobb hibrid és tisztán elektromos járműpiacán immár a megkérdőjelezhetetlen dominanciát jelenti.
Az eredmény messze felülmúlta a piaci várakozásokat. Jelei már a tavalyi évben is voltak a nagy menetelésnek, de ekkora volumenű sikerre az elemzők sem számítottak. A BYD a tavalyi esztendőben a 2021-es 598 ezerrel szemben 1 858 364 autót gyártott le, ami egyfelől 211 százalékos teljesítménynövekedést jelent, másfelől egyértelmű jelzés volt Elon Musknak: a Tesla királysága Kínában véget ért.
A BYD nem titkoltan a stabil világelsőségre törekszik, ami össze is jöhet neki, főleg úgy, hogy még csak most indul az európai és más külföldi piacokért folytatott csatába. Thaiföldön például külön gyárat épít, ahol kizárólag a jobbkormányos verziókat fogják gyártani, betörve ezzel Ausztráliába, Új-Zélandra és Nagy-Britanniába is.
A kínai BYD egy év alatt 211 százalékkal növelte a legyártott járművek számát. Most az európai piacra akar betörni.
Hogy érezhető legyen a forradalmi változás: tíz évvel ezelőtt a külföldi vállalatok a teljes kínai autópiacban nagyjából 70 százalékos részesedést tudhattak magukénak. Ez az arány napjainkra drámaian megváltozott: a hazai autógyártók egyre feljebb törnek, a BYD pedig önmagában 40 százalékos részesedéssel rendelkezik, köszönhetően az imént említett, robbanással felérő eladási mutatóknak.