A Tesla eladási eredményei a második helyre voltak elegendőek, míg a VW – a kínai leányvállalattal együtt – mutatói mindössze a kilencedik pozíció megszerzésére voltak elegendőek, ráadásul 5 százalékos eladási csökkenéssel zárta a tavalyi esztendőt.
A BYD egyik legnagyobb előnye természetesen az ellátási lánc maradéktalan biztosítása. A kínai autóipar a kritikus ásványok bányászatától kezdve a chipiparon át az elektromos akkumulátorok gyártásáig és a töltőrendszer kiépítéséig mindenhol a lehető legnagyobb mértékben van jelen, így amíg a nyugati konkurencia néha kénytelen mennyiséget csökkenteni az alkatrészhiány miatt, a BYD esetében ez a probléma fel sem merül. A vállalat ambíciói világosak, és nem is kivitelezhetetlenek: alá tudnak menni a Tesla árainak is annak érdekében, hogy az európai éhséget az elektromos autók piacán maradéktalanul csillapítsák. Egy ilyen piaci tarolással pedig bajos lesz bárkinek is megközelítenie a világelsőséget.
Fotó: MTI/EPA/Teresa Suarez