Így büszkélkedett Hermann Göring, a Luftwaffe főnöke a háború alatt: „Tudtuk, hogy nincs elég üzemanyagunk, ezért megépítettük azokat az üzemeket, amelyek ezt biztosítják számunkra. Ma már minden eszköz a birtokunkban van, amire szükségünk van az ellenség legyőzéséhez.”
Persze azt már tudjuk, hogy a németek itt is eltaktikázták magukat, valahogy nem számoltak azzal, nem hittek abban, hogy mélyen a frontvonalak mögött a gyárak könnyű célpontjai lehetnek a szövetséges bombázásoknak. Miután az amerikai bombázók 1944 májusában megsemmisítették a németek fő szintetikusüzemanyag-gyárait, a vezető nácik tudták, hogy végük van. Nem véletlen, hogy néhány héttel a bombázások után, a D-napon a szövetséges csapatok partra szálltak Normandiában.
Tehát már nyolcvan esztendeje is Németország Achilles-sarkának bizonyult a megbízható hazai energiaforrások hiánya, Európa többi részének megkönnyebbülésére – hangsúlyozta a szerző, majd hozzátette a napjainkra vonatkozó igazságot: „Lehet, hogy Németország Európa ipari erőműve, de a motor működtetéséhez olaj- és gázimportra van szüksége.”
Ezek után odaszúr még egyet, ezúttal a német autóiparnak. Beszámol arról, hogy decemberben a Porsche kísérleti üzemet nyitott Chile szélfútta déli csücskében, ahol szélenergiát használnak fel szintetikus üzemanyag előállítására. Természetesen előtte fényképpel illusztrálva kontextusba helyezi a sportautógyártó vállalatot, amelyet Hitler kedvenc mérnöke és a VW Bogár atyja, Ferdinand Porsche alapított.
Írása végén még beszámol a német lobbistákról, akik szorgalmasan tolják az e-üzemanyagok szekerét Brüsszelben. És természetesen az ötlet legjelentősebb támogatójáról, Christian Lindnerről,
a német pénzügyminiszterről és Porsche-rajongóról, akinek Szabad Demokrata Pártja a közelmúltban Berlin e-üzemanyag hadjáratát vezette Brüsszelben. Ő az, aki adókedvezményekkel támogatná a szintetikus üzemanyag gyártását.
Megsimogatja a szabadpiaci liberális Lindnert, aki a háború utáni Németország demokratikus hagyományainak ádáz védelmezője, majd oda is csap, amikor megemlíti, hogy minisztériuma ugyanabban az épületben található, amely a háború alatt Göring főhadiszállásaként szolgált.
Persze mindig jólesik froclizni a németeket, vagy akár felemlegetni az 1940-es éveket bizonyos esetekben, de a Politico cikke ezen már túlmegy. Ahogy megszokhattuk a Politicótól, magasabb eszmék vezérlik, nem számít nekik, hogy kit sértenek meg, kiket kiáltanak ki bűnbaknak, kik lesznek a bűnös nemzetek, és ezzel miképp bontják meg Európa egységét.
Azzal, hogy évtizedekkel ezelőtt elkövetett bűnöket hozzákapcsol a mai németekhez, kétségbe vonja egy nemzet törekvését arra, hogy megvédje saját érdekeit, iparát, munkahelyeit. Arra már gondolni sem merünk, hogy idegen államok, vállalatok érdekei szerint íródott a Politico cikke, akik szurkolnak a német autóipar és így a német gazdaság összeomlásáért.
Inkább azt gyanítjuk, hogy elérkezettnek látják az időt visszavágni a német iparnak, amelynek sokan a számlájára írják a brüsszeli korrupciós botrány kiszivárogtatását. Mindenesetre az elmúlt napok Manfred Weber Néppártjának is elég borúsra sikeredtek.