Halaska Gábor írása a Makronómon.
írása a Makronómon.A gazdaságfejlesztési miniszter a Magyar Multi Program március 29-én, szerdán tartott nagyszabású zárókonferenciáján több száz hazai vállalkozó előtt beszélt, ahogyan erről korábban a Makronóm is hírt adott. Ahogyan megírtuk: Nagy Márton szerint nem a klasszikus, kizárólag monetáris eszközökkel kezelhető inflációs nyomással állunk szemben, ezért nem lehet csupán a piaci folyamatoktól várni az infláció érdemi mérséklődését, hanem a kormánynak is tennie kell azért, hogy a pénzromlás üteme az év végére egy számjegyűre csökkenjen.
Magyarország 2010-ben az egy főre jutó, vásárlóerő-paritásos (purchasing power parity, PPP) GDP-mutató alapján az uniós fejlettségi szint 66 százalékán állt, tavaly elértük a 77,5 százalékot. Ezt a növekedési ütemet tartva 2023-ban megközelíthető a 80 százalékos szint, 2030-ra pedig elérhető a 90 is – mondta el Nagy Márton. Ehhez ugyanakkor az uniós növekedés felett kell teljesítenünk évről évre, ami úgy valósulhat meg, hogy a beruházási rátánkat kell magas szinten tartanunk, és a külföldi működőtőke-beáramlást (Foreign Direct Investment, FDI) a jövőben is kiemelten kell ösztönözni, ugyanúgy, ahogyan
a hazai vállalkozások támogatását is prioritásként szükséges kezelni. Jelenleg a magyar beruházási ráta a harmadik legmagasabb az unióban a 27,2 százalékos szinttel.
Nagy Márton aláhúzta: a legjobb lenne, ha még több első szintű (Tier 1-es) beszállító, illetve önálló hazai multicég erősödne meg a mai, hazai tulajdonú közép- és nagyvállalatok közül is.
A Makronóm felmérte, milyenek a sikercégek, és mire van szükségük
A konferencián arra is fény derült, hogy a Makronóm Intézet korábban dedikált kutatásban azonosította a hazai vállalatok sikereinek összetevőit. Az „évtized nyertesei” kutatás során ezer magyarországi céggel vette fel a kapcsolatot a Makronóm Intézet. Olyanokkal, amelyek rendre a saját iparáguk átlagánál jelentősen nagyobb ütemben képesek növekedni.
A vállalkozások vezetőivel mélyinterjúk készültek, amelyeket az intézet szakértői feldolgoztak, és ezek alapján gyűjtötték össze és szintetizálták azt a hat sikertényezőt, amely megkülönbözteti „az évtized nyerteseit” az átlagos cégektől.