A szerb légitársaság adatai alapján 2022-ben összesen 2,76 millió utast szállítottak, ami 73 százalékkal több utast jelent, mint 2021-ben, miközben 60 százalékos forgalomnövekedést ért el a szerbiai repülőterekről: Belgrádból, Nisből és Kraljevból. Átlagosan 72 százalékos kihasználtsággal büszkélkedhetnek.
A múlt év folyamán az Air Serbia 15 célállomással bővítette hálózatát, és hét új repülőgéppel erősítette meg flottáját: vagyis egy szélestörzsű Airbus A330-200-sal, illetve a turbóhajtóműves új Airbus A319-sel és egy Airbus A320-sal, a regionális útvonalon pedig négy új ATR 72-600 típusú repülőgéppel bővült a flotta.
Az Air Serbia nem titkolja, két nehéz év után a múlt évben újra pozitívnak könyvelhették el az évet. A közzétett adatok alapján 21 millió eurós (8,06 milliárd forintos) profitot termelt a múlt évben, miközben az állították, hogy egyetlen eurónyi állami támogatást sem kaptak. Ez azért is figyelemre érdemes kijelentés, mert a 2022 állami költségvetés tervezete szerint az Air Serbia is azon állami vállalatok listáján szerepelt, akiknek a büdzséből támogatást szántak. Igaz, ezt a listát mintegy 60 vállalat terhelte, akik között a költségvetési tervezet alapján 170 millió eurót osztottak volna szét.
Mint arról korábban a Flynaissus.com portál beszámolt, az Air Serbia 2017 óta évente 20,8 millió eurós központi támogatást kap, kivéve 2020-at, amikor a Covid-járvány miatt a kormány döntése alapján közel ötször ennyiért, 100 millió euró értékben feltőkésítették a légitársaságot.
A múlt év kivételével a támogatások összértéke 2016-hoz képest jelentősen csökkent, hiszen akkor 41,8 millió eurós támogatást kapott a légitársaság. A juttatások összegének csökkentését a szerb kormány és a társaság kisrészvényese, az Etihad Airways közötti tranzakciós megállapodás szabályozta. (Az Etihad az Egyesült Arab Emírségek két nemzeti légitársaságának egyike, a másik a jól ismert Emirates – a szerk.)