A globális kereslet visszaesése és a megingott világkereskedelem egy további problémához vezetett: a kikötőkben a konténerek hatalmas zsúfoltságához.
Egyszerűen nincs elég raktárhely az összes konténer elhelyezésére. A konténerkészlet további piacra kerülésével (pl. a lízingelt flották eladása után) a következő hónapokban további nyomás nehezedik majd a depókra. Különösen Kínában, az ottani üres konténerek újrapozícionálása miatt, egyesek számára kulcsfontosságú kihívást, mások számára pedig versenyelőnyt jelent majd az üzletágban.
Andrea Monti, a Sogese olasz konténerraktár-tulajdonos vezérigazgatója a Container xChange-nak nyilatkozott: „Bármi is jött be és jött ki például a milánói depónkból, eléggé akadozott. És a depókban a konténermennyiség olyan mértékben növekszik, hogy néhány depó-szolgáltatási megállapodásra vonatkozó kérést visszaküldünk. Olyan helyzetben vagyunk, hogy egyes helyszíneken nem tudunk új ügyfeleket fogadni”.
Monti szerint az idén technikailag