Amikor arról kérdezték őket, hogy az emberek előbb-utóbb más bolygókon vagy a világűrben fognak-e élni, a kínai gyerekek 95 százaléka mondta azt, hogy ők maguk is a Földön kívül szeretnének élni, míg az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban ez az arány bár még mindig magas, de 70 százalék alatti volt.
A végén a Statista is elkezdi kapiskálni a lényeget, hogy talán nem is az űr iránti érdektelenségről van szó, inkább arról, hogy
országonként mennyire vannak elvarázsolva a gyerekek a közösségi médiá által.
Míg az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban az elmúlt években felpörgették a közösségi média használatát, addig Kína szigorítani kezdte az ilyen oldalakra vonatkozó korlátozásokat, különösen, ha gyerekekről van szó, az internetfüggőség veszélyeire, a fiatalok látására, koncentrációjára és mentális egészségére gyakorolt negatív hatásokra hivatkozva.
Akár nevezhetjük stratégiai döntésnek is a kínaiak szabályozását. A felmérés óta eltelt években tovább szigorodtak az intézkedések:
a TikTok Kínában elérhető változatához, a Douyinhoz „ifjúsági módot” kapcsoltak, amely nem engedi, hogy 14 év alatti gyerekek napi 40 percnél tovább, illetve este 10 és reggel 6 óra között használják a TikTokot.
Az alkalmazás emellett állítólag több oktatási tartalmat ad, mint a nemzetközi változat. A Statista kiemeli azt is, hogy több politikai cenzúrát is alkalmaznak. Bezzeg a szabad és demokratikus Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban tulajdonképp nincs korlátozás.
Bevalljuk őszintén, a címet egy amerikai portál oldaláról kölcsönöztük, mivel egyértelmű, hogy a gyermekeink mai választása a nemzetünk jövője. Persze felnőtt fejjel már tudjuk, hogy minden szakmának megvan a maga varázsa, ahogy azt is, gyermekfejjel mi is olyan hősies foglalkozás mellett döntenénk, amellyel kivívhatjuk mások tiszteletét.
Belegondolva, ez a felmérés nem is a gyermekek vágyairól szól, hanem a társadalom jelen állapotáról. Arról, hogy kit és mennyire becsülnek. Ahol a vlogger lehet az első, ott nemsokára azon se csodálkozzunk, hogy a közösségi médián majd az üres polcokról fogunk posztolgatni.
Így nem csoda, hogyha a grafikont nézve rögtön az jut az eszünkbe: megérett az idő arra, hogy Kína győzzön a már túltenyésztett, elpuhult Nyugat felett.