A politikailag még kiaknázatlan energiakínálati és keresletcsökkentési potenciál Európában jelentősen enyhíteni fogja az energiapiaci nyomást. (Ez is már szinte lerágott csont. A spórolás jó, a rezsicsökkentés rossz!)
4. A nagy alku negyedik – szerintük – döntő eleme a politikai elkötelezettség biztosítása egy jól működő európai energiapiac fenntartása mellett. (Talán a jól működőre kellene koncentrálni, nem a politikai elkötelezettségre!)
5. Ötödször, az európai pénzeket össze kell vonni a nehéz hazai döntések kompenzálására. A groningeni háztartásokat kompenzálni kell a megnövekedett földrengés-kockázatért, és nem a holland kormánytól kell ezt elvárni. Az algériai gázszerződések felmondásáért és a gáz Olaszországba való átirányítása engedélyezéséért meg kell téríteni Spanyolországnak a drágább LNG-vásárlásnál keletkezett jelentős árkülönbséget. (Kísértet járja be Európát! Marx visszatért!)
Leírják azt is, hogy a jelenlegi válságért leginkább felelős országoknak nagyobb mértékben kellene hozzájárulniuk a rendezés költségeihez.
6. Hatodszor, a társadalom legszegényebb tagjai, akik energiaszegénységnek vannak kitéve, kiszolgáltatottabbak, mint valaha, és továbbra is támogatásra szorulnak. A nemzeti kormányoknak átalányösszegű transzfereket vagy egyéb olyan szociális támogatást kell nyújtaniuk, ami nem gyengíti az energiafogyasztás csökkentését célzó árképzéseket. Ehhez az EU-ban tapasztalható hatalmas költségvetési egyensúlyhiány miatt a fent említett európai alap is hozzájárulhat. (Innen már csak egy ugrás a fenntartás nélküli jövedelem rendszere!)
7. Végül, a rövid távú kényszerek nem vonhatják vissza a fosszilis tüzelőanyag-fogyasztás csökkentésének hosszú távú céljait. Az EU ambiciózus terve, amelyeket a RePowerEU továbbfejlesztett, csak akkor lesz megvalósítható, ha Európa megbirkózik a közelgő telekkel. A villamosításra, a hőszivattyúk kiépítésére, a szerkezeti energiahatékonyságra, a hálózatok digitalizálására, a megújuló energiaforrások kiépítésére, az alacsony szén-dioxid-kibocsátású ipari ellátási láncok kiépítésére, a tömegközlekedési megoldásokra és a tiszta mobilitásra irányuló programokat meg kell valósítani. (Tehát nem a brüsszeli javaslatokkal van baj, csak több Európát és több zöldítést kellene használni!)