Elkészült a hároméves bérmegállapodás: csütörtökön kiderülhet, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum 2027-ig
A Mandiner úgy tudja, meglesz az átlagos 12 százalékos minimálbér-emelés, de a részletekre csak holnap derül fény.
Esztétikus közösségi tér, ahol mindent kapni, kivéve természetesen benzint.
Az elektromos járművek térhódítása és a 2035-re tervezett EU-s átállás az üzemanyag-forgalmazókat is a megoldások felgyorsítására készteti. Ebben az esetben azonban már kevés lesz, hogy tankolás közben a kútnál a jámbor autós perceken belül fizet: az elektromos töltés sokkal időigényesebb, mint a hagyományos, ezért
A látvány elég szívderítő, a fenti, Londonban készült kép messze nem azt a hangulatot árasztja, amit egy hagyományos benzinkútnál megszokhattunk. Pedig az állomás nagyon is az volt, a Shell éppen a benzineseket cserélte le tíz elektromos gyorstöltőre, és napelemekből, valamint természetes anyagokból készített hozzá körítést. A cég ezzel a prototípussal teszteli és a visszajelzések alapján fejleszti elektromos kútjait, amelyek – tervei szerint – 2050-re globálisan vezető pozícióba juttatják.
Az olajmultik, a regionális láncok és a független társaságok világszerte majdnem 800 ezer benzinkutat üzemeltetnek. A legnagyobb kérdés, hogy az elektromos átállás után lesz-e egyáltalán szükség komplett, sokoszlopos töltőállomásokra, hiszen
Elmennek-e az emberek egy klasszikusra hajazó töltőkúthoz, miközben tudják, hogy a művelet ideje jóval hosszabb, mint amit addig megszoktak?
A válasz a vállalatok szerint igen. Egyrészt a kutaknál jóval gyorsabb lesz a töltés: egy otthon elvégzett, több órás művelet a gyorstöltők segítségével akár 20 percre is csökkenhet. Másrészt – és ennek figyelembe vétele szinte kötelező lesz az e-kutak számára – az állomásokat kizárólag olyan infrastrukturális környezetben helyezik majd el, ahol minden adott ahhoz, hogy az autós és utasai tartalmasan tölthessék el a várakozási időt. Vagyis olyan nagy forgalmú helyeken telepítik azokat, ahol
– a lényeg, hogy a feltöltés vonzó és ne idegesítően unalmas tevékenységgé váljon az autótulajok számára.
A töltőállomásokat üzemeltető cégek közötti verseny hihetetlenül éles lesz. A McKinsey & Co. stratégiai tanácsadó cég kalkulációi szerint
A dinamikus fejlődés azonban az e-töltésnél felhasználói szinten másképpen csapódik le. A cég szerint a töltések nagyjából 80 százalékát ugyanis otthon fogják végezni a tulajdonosok, a maradék 20 százalékon pedig az energiavállalatok fognak osztozni. Ott pedig még az olyan szimpla töltőpontokkal is versenyezniük kell, amelynek üzemeltetői nem is akarnak nagy töltőállomás-hálózatot kiépíteni. Nem lesz egyszerű menet, de akik az élbolyba kerülnek, azoknak nyert ügyük van.
Fotó: Shell