A Finda nevezetű 2015-ös alapítású platform lényegében egyablakos hitelpiacot kínál az ügyfeleknek. 2015 óta ez a fintech cég exponenciális növekedést mutat, és Dél-Koreában kevesebb mint 7 év alatt több millió felhasználót vonzott be. Ám ha a közelmúltat, mondjuk az elmúlt 3 évet vesszük figyelembe bevétel szempontjából, akkor havi bevételek tekintetében a cég 65-szörösére nőtt. Az idei évre vonatkozó cél pedig, hogy 2021-hez képest háromszorosára növelje a bevételét. Az elképesztő növekedésben a társalapítónak és a vezérigazgatónak is kulcsszerepe van: Lee Hye-min és Park Hong-min ambíciózusan, lépésről lépésre építette fel a céget.
A Finda berobbanása Dél-Koreában
A két társalapító 2015-től kezdve prioritásként kezelte a hitelfolyamatok innovációját, mindezt a fintech üzletágon keresztül. Ezzel a megoldással szerették volna megreformálni az unalmas és egyben bonyolult hitelezési eljárásokat. A fintech üzletágon keresztül a szolgáltatásokkal ez a folyamat sokkal gyorsabbá és transzparensebbé vált, könnyebben jutottak kellő információhoz mind a hitelezők, mind a hitelfelvevők, hiszen előbbiek részletes hiteltermékeket kínáltak utóbbiak számára.
A Finda jelenleg egy olyan hitelezési platformként működik, amely mintegy 290 hitelterméket kínál 69 banktól, illetve pénzügyi vállalattól. A felhasználók egy mobilalkalmazással össze tudják hasonlítani a hiteltermékek hitelkamatait akár a lehető legkülönbözőbb hitelezőktől is, így kiválaszthatják a számukra legoptimálisabb lehetőséget. A 2015-ös megalakulása óta a cég 859 milliárd dollár értékben hagyott jóvá. A cég kétségtelenül forradalmi újítást hozott magával, hiszen Dél-Koreában a hitelezők által kínált legjobb és legrosszabb kamatozású termékek közti kamatdifferencia átlagosan nagyjából 10,1 százalékos. Az újítással a hitelfelvevőnek lehetősége van szelektálni átláthatóan összehasonlítva a kamatokat.
Ezen felül a hitel-jóváhagyási arány is sokkal jobb a Finda ügyfeleknél, mint a tradicionális banki csatornák esetében. Előbbi esetben ez a szám átlagosan 71,8 százalék szemben az utóbbi 18,4 százalékkal. A kezdet azonban a Finda számára is nehéz volt, hiszen az induláskor még a cégek nem voltak képesek egymás közt megosztani az ügyfelek privát pénzügyi adatait, így óriási volt a bizonytalanság. Ebben az időszakban minden pénzintézetnek szigorúan elkülönítve kellett tartania ezeket az adatokat. Ekkor tehát még nem volt lehetséges az egyablakos, átfogó hitelplatform megvalósítása. Ennek ellenére a társalapítók az akkori szabályozási keretek között próbálták megtenni a lehető legtöbbet. Ez azt jelentette, hogy a fintech cég a kohézió hiánya ellenére is igyekezett különböző hiteltermékekről szóló információkat felkínálni a honlapján.