Kiderült a tanulmányból: így zárkózhat fel Budapest egy fontos ágazatban Bécshez
Bécsben hatezernél is több konferenciát rendeznek egy évben, míg hazánk fővárosában nyolcszázat sem. Mit tud Bécs, miben fejlődhet Budapest? Utánajártunk.
A Magyar Turisztikai Ügynökség új szintre emeli a big data-t. Mindenki számára elérhető statisztikai oldalt hoztak létre, ahol valós idejű adatokkal tekinthetjük meg a turisztikai trendeket.
Új információs honlapot indít a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), amelyen cikkeket, híreket, tanulmányokat tesz közzé a rendelkezésére álló big data állományok alapján. Az oldal látványos vizualizációkon mutatja be a valós idejű be- és kijelentkezéseket, a legnépszerűbb városok iránti belföldi keresletet, akár csak a küldőpiaci mozgásokat. A honlap célja, hogy a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) és más adatforrások alapján – többek között – a sajtónak, az önkormányzatoknak, illetve minden érdeklődőnek naprakész képet mutasson a hazai turizmusról. A tematikus honlapon minden tartalom térítésmentesen olvasható. A közeljövőben már a Központi Statisztikai Hivatal is az NTAK által kinyert adatokból készítheti el a statisztikáit.
A kormány stratégiai célként tűzte ki a turizmusban az innovatív technológiai megoldások és folyamatok kialakítását, valamint a digitális attitűd fejlesztését. Az új honlap indítása is ezt a célt szolgálja. Az MTÜ számára fontos feladat a turisztikai szektor tájékoztatása, digitális edukálása, amely a honlap indításával új fejezetéhez érkezik, hiszen valós idejű adatalapú döntéseket hozhatnak az érintettek. A turisztikai információs portál külön menüpontban mutatja be az egyes városok és térségek turisztikai teljesítményét, a külföldről érkező vendégek úti céljait, az aktuális vendégforgalmi adatokat és a toplistákat. A cikkek és elemzések mellett elérhetőek az MTÜ által, statisztikai adatokból készített havi és heti riportok is, amelyek rendszeres tanulmányozása hozzásegíti az olvasót az adatok mélyebb értelmezéséhez is, és a Csodás Magyarországgal való együttműködésnek köszönhetően programajánlatokat is találhatnak az érdeklődők.
Jakab Zsófia marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettes kiemelte: „Az MTÜ a hazai turisztikai szolgáltatókkal és szakmai szervezetekkel közösen azon dolgozik, hogy az ágazat minden területén megteremtse a digitális átálláshoz szükséges feltételeket, és a szereplők felkészüljenek az online világ jelentette kihívásokra. Kezdettől fogva fontosnak tartjuk, hogy az NTAK-ba beérkező adatokból mi is visszaadjunk hasznos információkat, és ezeket minél szélesebb körben megosszuk a sajtó, illetve a nyilvánosság teljes körű tájékoztatása mellett. Ez a cél vezérelt minket az igyutazunk.hu turisztikai információs portal létrehozásakor is.”
A megújult Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia soha nem látott fejlődési utat jelölt ki, amelynek középpontjában az adatvezérelt ágazatirányítás által is használt big data állomány áll. Az NTAK, az online kasszák, a mobilcellák, a kártyaforgalmi, az online keresési és a közösségi média felületek által generált, anonimizált statisztikai adatok
Az újonnan indított információs portálon az MTÜ minden rendelkezésére álló adatforrás felhasználásával jelentet meg hasznos és részletes információkat minden turisztika térségről, és azon belül minden releváns nagyvárosról. Rendszeresen közöl havi és éves kimutatásokat, összefoglalókat. Az elemzések betekintést nyújtanak, hogyan használhatók fel a 21. században megkerülhetetlen adatalapú technológiák, melyek hosszútávon hozzájárulnak a szektor versenyképességének növeléséhez, amire szükség van, hiszen erős szezonra számítanak az idegenforgalmi szereplők.