és az operatív készletek is kitartanak néhány napon keresztül. Szollár Domokos, a Mol-csoport Kabinet vezetője elmondta, hogy a legrosszabb forgatókönyv – leáll a Barátság-vezetéken történő szállítás – esetén sincsen ok a pánikra, mivel tengeri úton akkor is tudnak orosz kőolajat importálni csak sokkal kisebb mennyiségben, ami pedig a kínálat drasztikus csökkenését eredményezheti.
Huff Zsolt a beszélgetésen elmondta, hogy a kőolaj feldolgozás folyamata nagyon bonyolult, és 55 technológiai egység szoros együttműködése szükséges, hogy a kőolajból megfelelő minőségű gázolaj és benzin készüljön. A termelési vezető ezenfelül elmondta, hogy
az alapanyagellátás biztosítása érdekében a Mol-nak 500-700 millió dolláros fejlesztéseket kellene végrehajtani
a jövőben, az átálláshoz legalább 2-4 évre lenne szükség, a társaság számára ugyanakkor a legfontosabb szempont a stabilitás. Huff a fejlesztéseket egy levegőben lévő repülő megjavításához hasonlította, mivel az ellátást fenn kell tartani az átalakítások mellett is. A Mol 15 elemes projektportfólió által kívánja növelni az ellátásbiztonságot. Jelenleg a fejlesztések projektdokumentációin dolgoznak, és várhatóan 2 hónap múlva kerülnek a tervek a vezetőség elé.
A Makronóm kérdésére a Mol szakemberei korábban elmondták, hogy a csővezeték-bővítés biztosan szükséges, valamint ide tartozik a tartályok és keverőrendszerek kiegészítése is, ez sem kérdés. A listát vélhetően a katalizátorokkal és a kéntelenítő berendezésekkel lehet folytatni, és innentől jönnek azok az üzemtechnológiák, amiknél már most látható, hogy fejlesztésre szorulnának annak érdekében, hogy biztosítani tudjuk ugyanazt a termékkihozatalt, amit most kínálnak.