Összesen ezer, magyar tulajdonú, többségében ipari vállalkozás bevonásával készített átfogó vállalati kutatást a Makronóm Intézet. A cégvezetői mélyinterjúkon alapuló elemzés legfőbb célja az volt, hogy feltárja azokat a jellemzőket, amelyek közösek a legígéretesebb magyar vállalkozásokban. A kutatás a hazai vállalkozásfejlesztés szempontjából kulcsfontosságú megállapításokat fogalmaz meg. A vizsgálatba bevont vállalkozások közül a Makronóm Intézet szakmai zsűrije öt kategóriában választotta ki a legjobbakat - többek között azért, hogy ezzel követendő példát mutasson a hazai vállalkozóknak.
A legjobb exportőr díjat az 1987-ben alapított, ócsai központú Dr. Bata Zrt. kapta meg. A biotechnológiai vállalat elsősorban takarmány-adalékanyagokat fejleszt és gyárt. A cég az elmúlt 30 év számos saját terméket szabadalmaztatott. A Dr. Bata értékesítése majdnem 100 százalékban exporton alapul, a termékeik csupán egyharmada kerül Európai Uniós országokba, a cég stabilan jelen van több ázsiai és a dél-amerikai piacon is. 2016-2020 között megkétszerezték exportpiaci forgalmukat.
A legjobb innovátornak járó elismerést az 1989-ben alapított Aquaplus Kft. érdemelte ki. A cég kútfúráson alapuló építőipari tevékenységet végez, fürdők és wellness hotelek építésében vesznek részt országszerte. Tevékenységükből fakadóan fontos számukra a geotermikus energia hasznosítása, legújabb fejlesztéseik erre a területre fókuszálnak, a vállalat több mint 20 szabadalommal rendelkezik.
Az Aquaplus innovációira építve egy szálloda vagy fürdő kivitelezésekor a beruházók mindig a leghatékonyabb megoldással élhetnek: a cég tudása a garancia arra, hogy a helyi adottságoknak megfelelő legjobb megoldást kapják.
A legjobb képzési program megvalósításáért járó díjat a Zala-Cereália Malom- és Takarmányipari Kft. kapta meg. A Zala-Cereália Malom- és Takarmányipari Kft. 1994-ben kezdte meg tevékenységét. A malomipari ágazatot régóta sújtó munkaerőpiaci gondokra válaszul a cég saját oktatási programokat dolgozott ki: nem csupán a szakembereiket képzik maguk, hanem a vezetőik képzésére is különös gondot fordítanak. A képzési fejlesztéseik eredményeként 17 fővel tudták növelni dolgozói létszámukat (mely mára eléri a 92 főt) a 2015-2020-as időszakban.