A cég arra számít, hogy bár egyesek felháborodnak, de ezzel nem kell számolniuk, mert a törzsvásárlók nem fognak elfordulni a márkától, a többiekért pedig gazdasági értelemben feltételezhetően nem kár, legalábbis a luxuscég szerint.
Az extraprofit fűti az inflációt
Egyre több jel mutat arra, hogy az extraprofit húzza az elszabaduló inflációt, írta a Makronóm elemzése. Az elszabaduló amerikai infláció oka legnagyobb részben az, hogy a gazdaságból eltűnt a verseny, óriáscégek hajtottak befolyásuk alá teljes ágazatokat, és most elérkezettnek látják az időt, hogy piaci erejükkel élve nagyobb hasznot követeljenek maguknak – derült ki a Makronóm által áttekintett nemzetközi elemzésekből.
Ez viszont olyan gyakorlati következményekkel jár, hogy a magas inflációra nem érdemes a szokásos monetáris politikai eszközökkel reagálni, hiszen az infláció oka sem szokványos, ráadásul arra a kamatemelés kevésbé tud hatni, hiszen kínálati probléma lépett fel.
Nem véletlen, hogy Amerikában megpróbálják feltámasztani a kínálatoldali közgazdaságtan új verzióját. Egyébként már elemzők is figyelmeztetnek, hogy engedni kellene a magasabb inflációt, különben agyonüti a gazdaságpolitika a keresletet és mély válságba is taszítja a gazdaságot, miközben az inflációt sem biztos, hogy meg tudja szüntetni.