Kína az elektromos járművek gyártásában még jobban megelőzi Európát és az Egyesült Államokat.
A 2021 első három negyedévében eladott csaknem hárommillió tisztán elektromos autó 58 százaléka Kína területén működő gyárakban készült. Ebben a százalékban benne vannak a kínai földön elektromos járműveket gyártó külföldi autógyárak is, például a sanghaji gigagyárral rendelkező Tesla, amelyből az észak-amerikai autógyártó által az év januárja és szeptembere között eladott járművek közel fele került ki. Olyan vállalatoknak is van üzeme az országban, mint a BMW, a Polestar, a Volvo és a BMW.
A kínai gyárak már említett 58 százalékos piaci részesedése több mint kétszerese az európainak, amely csak 27 százalékos. Még távolabb van az Egyesült Államok, amely 2021 első kilenc hónapjában a forgalomba hozott elektromos járművek alig 11 százalékát állította elő.
A jeélentés szerint, a kínai szolgáltatóknak jelenleg két nagy előnyük van versenytársaikkal szemben: a nagy és érzékeny a helyi piac, valamint a jelentős az állami támogatás.