Hajótemetővé válnak a tengerek a következő években
A Nemzetközi Közlekedési Dolgozók Szövetsége kimutatta, hogy jelenleg több mint 1000 nemzetközi legénységi tagot hagytak magára a hajós társaságok. A jelentésben azonban aláhúzzák, hogy a konténerhajók és ömlesztettáru-szállító hajók fedélzetén hagyottak valódi száma valószínűleg ennél jóval magasabb, mivel
a legénység tagjai sokszor vonakodnak bejelenteni az elhagyásos eseteket, mert attól tartanak, hogy más szállítmányozó cégek nem alkalmazzák őket.
Az egyik napról a másikra „hajótöröttekké” vált tengerészek sok esetben a fedélzeten maradnak a fizetésükre várva. Ha ki is akarnának szállni a hajóból, nem lenne egyszerű dolguk, mivel a kikötők politikáját meghatározó bonyolult helyi törvények miatt jogilag ezt nem tehetik meg kedvük szerint. A Wall Street Journal kifejti:
Egyes kormányok megkövetelik a hajós alkalmazottaktól, hogy kezesként a fedélzeten maradjanak, amíg a hajótulajdonosok ki nem fizetik a kikötői hatóságoknak a kikötési díjakat és egyéb költségeket.