Fintechek és influenszerek

2021. szeptember 01. 13:34

Fogfehérítőt, kutyaeledelt és most már fintech szolgáltatásokat is influenszerekkel próbálnak eladni a cégek. Az influenszerek kezében van a kulcs a fiatal vásárlók megnyeréséhez – mutatott rá a Fintech Világa podcastban megkérdezett üzleti elemző. Szemlénk.

2021. szeptember 01. 13:34
null
Rádi Balázs

A Fintech Világa adásában Suppan Márton és Érczfalvi András Bátorfi Botonddal, a Peak üzleti elemzőjével beszélgettek a fintechek és az influenszerek egyre szorosabbá váló kapcsolatáról.

Az adásban elhangzik, hogy érzékelhetően egyre több fintech veti be a közösségi médiás influenszereket

a marketing stratégiájuk részeként, de itt is elmondható, hogy ezek a vállalatok alkalmaznak néhány csavart, amiben eltérnek a megszokottól: (1) csak olyannal működnek együtt, aki hiteles az adott területen (pl. pénzügyi edukációs tartalmat gyárt, sokat beszél a témáról és a követői ezáltal kifejezetten fogékonyak), (2) valóban használja a fintech cég szolgáltatását és érdemben gyárt róla tartalmat, amiben részletesen be is mutatja azt (nem pedig kirak egy teljesen sablon posztot), valamint (3) közérthetővé is teszi a terméket a követőinek.

A fintechek azt a fontos tanulságot is levonták, hogy

nem az a lényeg, hogy hány követője van az adott influenszernek, hanem sokkal inkább a követőtáboruk elkötelezettsége és aktivitása a mérvadó.

Egy hatalmas táborral rendelkező influenszer is gyárthat olyan tartalmat, ami alig mozgatja meg a követőit, de a megfelelő targetálással egy hozzá képest kisebb elérésű tartalomgyártóval is jelentős hatás váltható ki.

Mivel a fintechek szignifikáns része a fiatalabbakat veszi célba elsősorban, így nagy felelősség is hárul rájuk, épp ezért kulcsfontosságú a korrekt tájékoztatás biztosítása és a félrevezető szövegek elkerülése. Ugyanakkor pontosan ez az oka annak, hogy

a fintechek ezen a közösségi médiás terepen is kiválóan boldogulnak, mivel a transzparens tájékoztatás nagyon fontos jellemzőjük, míg a hagyományos bankokkal kapcsolatban sokszor épp ezt hiányolják az ügyfelek.

A fintechek pedig nemcsak arra fektetnek hangsúlyt, hogy korrektül tájékoztassanak a termékeikről, de az általános edukációt (cikkek, podcastek, videók) is fontosnak tekintik.

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!