Közlekedési hálózat az élvonalban
A Sun Wenjian, a Közlekedési Minisztérium szóvivője az online sajtótájékoztatón elmondta, hogy a tervek között szerepel az olyan új közlekedési eszközökkel kapcsolatos kutatás-fejlesztés, mint a nagysebességű vasútvonalak és a kereskedelmi járatok, valamint a víz alatti, úszó alagutak technológiai megvalósításának lehetőségei.
Az együttműködés célja, hogy egy olyan erős közlekedési hálózatot építsenek ki, amely a minőség, az intelligencia és a zöld közlekedési infrastruktúra tekintetében a világ élvonalába kerülhet.
„A tervezet hangsúlyozza azt a koncepciót, hogy az ország közlekedési ágazatának biztonságos működése ugyanolyan fontos, mint a mezőgazdaság és a gabona biztonsága, mivel a romló geopolitikai helyzet monumentális kockázatoknak teheti ki a nemzetgazdaság infrastruktúráját”
– mondta Wang Yanan, a pekingi székhelyű Aerospace Knowledge magazin főszerkesztője a Global Timesnak.
Világelső vasúti technológiák
Kína már a tavalyi évben is jelentős fejlesztéseket ért el a közlekedési ágazatban; a vasútépítési kapacitása világszínvonalúvá vált, a nagysebességű- és a teherszállító vasút technológiái világelsőnek számítanak.
A mostani tervek szerint az átfogó nemzeti közlekedési hálózat 2035-re eléri a 700 ezer kilométert, amelyből mintegy 200 ezer kilométer vasút lesz és első lépésként a 400 km/órás sebességgel közlekedő vasutak kutatás-fejlesztésével kezdik el projektek megvalósítását.
(fotó: cnsphoto)