(forrás: John Fredricks/The Epoch Times)
Fejlődés helyett lemaradás
Evers szerint egyértelmű, hogy a STEM, azaz a természettudományok, a matematika, a mérnöki tudományok és a technológia szakemberei nem akarják, hogy a kaliforniai diákok lemaradjanak, mert szakmai tudás helyett politikai tartalmakkal telítenék az oktatást. Elfogadhatatlannak tartja Evers a javaslatban szereplő kerettantervet, amiben semmi helye a társadalmi igazságosság és a faji méltányosság szempontjainak. A szakember úgy véli, az szolgálja leginkább ezeket az érdekeket, ha Kalifornia minden tanulója lehetőséget kap, hogy megtanulja a valódi matematikát, azaz elsajátítsa az aritmetikát, az algebrát, a geometriát, a trigonometriát és a számtant.
Szerinte az új pedagógiai divatirányzatok csak torzítják és kiszorítják a tényleges matematika tudományt a tantárgy oktatásából.
Evers ugyanis meg van róla győződve, hogy az új szempontok elvonhatják a figyelmet a matematikáról, ha a diákokat társadalmi egyenlőtlenségeket eredményező problémák megoldására sarkallják, és a hangsúly a szociopolitikai tudat fejlesztésére kerül át. Aggódik amiatt is, hogy a kerettanterv arra ösztönöz, hogy a történelmileg marginalizált csoportok képviselőinek matematikai eredményeire összpontosítsanak az oktatásban ahelyett, hogy azokon maradna a hangsúly, amelyek elengedhetetlenek voltak a matematika tudományos diszciplínája szempontjából.
Evers felháborítónak tartja, hogy a javasolt matematika kerettantervet a társadalmi igazságosság és a faji méltányosság felé tett lépésként tálalják, mert szerinte hatása éppen ennek az ellenkezője lehet. Úgy látja, minden kaliforniai diák – különösen a legszegényebb és legsebezhetőbb rétegek – veszít azzal, ha az iskolák nem nyújtanak megfelelő, piac- és versenyképes tudást. Ezzel garantálható leginkább a lemaradás és a társadalmi osztályok közötti szakadék növekedése, ami biztosan nem a méltányosságot és esélyegyenlőséget szolgálja.
Meghallották a kritikát
A halasztással úgy tűnik, a tiltakozóknak sikerül megakadályozni, hogy az újítás eredeti formájában megvalósuljon. A kerettanterv szerzői azt ígérik, hogy beépítik a kért módosításokat, és 2022 májusában nyújtják majd be a bizottsághoz a már konszenzusos törvényjavaslatot.