Magnetizált beton a projekt alapja
A 19. tagállam közlekedési minisztériuma, és az Advancing Sustainability through Power Infrastructure for Road Electrification (ASPIRE) együttműködésével született meg a kezdeményezés, amelynek keretein belül egy háromfázisú projektben vettek részt. A Magment német startup vállalkozás által kifejlesztett magnetizálható betont használják a töltőút megépítéséhez, amely lehetővé teszi az elektromos járművek zökkenőmentes, vezeték nélküli töltését menet közben.
Betervezett fázisok
A három fázisból álló projekt első és második szakaszában a Purdue Egyetem West Lafayette-i campusán tesztelik a burkolatot, majd a harmadik szakaszban az INDOT negyedmérföld hosszú vezeték nélküli töltőburkolatot telepít az állam egyik autópálya-szakaszán.
Indiana eddig is élen járt a járműtechnológiai fejlesztések területén, és kiemelten támogatta az elektromos járművek elterjedéséhez szükséges infrastruktúra kiépítését.
Ez még csak a kezdet
A közeljövőben ehhez hasonló projekteket terveznek országszerte, mivel a zöld projektek finanszírozása virágzásnak indulhat, amint Washington elfogadja az új infrastrukturális programot. Az Egyesült Államok törvényhozásának felsőháza a napokban elfogadta a 953 milliárd dolláros infrastrukturális tervet, amelynek keretein belül felújítják és korszerűsítik az utakat, hidakat, autópályákat, valamint a vasúti hálózatot. Emellett több milliárd dollárt szánnak, többek között az elektromos hálózat problémáinak megoldására, a szélessávú internetszolgáltatás javítására, valamint az gyermek- és idősgondozásra.
A cikk szerzője Krakkai Alexandra.