– jelezte Rasztovits Dávid, aki személyes gondolatokat is fűzött az alapítás bejelentéséhez.
„Küldetésemnek érzem, hogy a modern technológiákban és a digitalizációban rejlő lehetőségek által egy élhetőbb és fenntarthatóbb jövő megteremtésében legyen szerepem. Ki előbb, ki utóbb jön rá, érzi meg, miben lehet önazonos, s bár a fiatalabb generációhoz tartozom, legnagyobb szakmai eredményemnek tartom, hogy Magyarország legkiemelkedőbb turisztikai és digitális szakértői alkotják a szövetség elnökségét, akik bizalmat szavaztak nekem" – fogalmazott a sajtóbejelentésben.
Eszközök a térben
A Digitális Turizmus Szövetség által kialakított módszertanok minél egyszerűbb és közérthetőbb bemutatása, megfogalmazása is fontos célkitűzés, ehhez különféle eszközöket alkalmaznak.
Digitális Turizmus Index
A piaci szereplők digitális érettségét bemutató reprezentatív index szám, mely egy átfogó digitális audit után kerül meghatározásra saját módszertan alapján.
Digitális Turizmus Kódex
A modernizációs folyamatokat bemutató, a globális piaci trendeket, aktuális technológiákat és piaci dinamikákat összefoglaló tanulmány, mely vonalvezetőként használható minden mikro kis és középvállalkozás számára, valamint megfelelő rálátást biztos a szektor szereplőinek a világban aktuálisan zajló eseményekre a digitális és technológia alapú turizmus vonatkozásaiban.
Digitális Turizmus Summit
Nemzetközi techshow, Amerikából és Ázsiából érkező előadókkal. Minden amit a digitális turizmus aktualitásairól tudni érdemes. Innovációk, diszruptív megoldások, unikornisok, globális szakmai steakholderek és a CEE régió krémje.
Turizmusallas.hu
Online munkaerőpiac tér, mely a szakképzett munkaerő visszaáramlását és a turizmus utánpótlásának piaci elhelyezkedését hivatott támogatni.
Az elnökségi tagok, alapítók és gondolataik:
Molnár Judit (Magyar Utazási Irodák Szövetsége elnök, OTP Travel ügyvezető)
„A technológiai környezet elmúlt években történt változásai megmutatták, hogy az utazási irodai szektorban is elengedhetetlen a továbbfejlődés a digitalizáció terén, hogy a vállalkozások ne kerüljenek behozhatatlan versenyhátrányba. Elsődleges az infrastruktúra és a munkatársak digitális tudásának fejlesztése, ezért kiemelt fontossággal bír a Digitális Turizmus Szövetség tevékenysége."
Berkes Gyula (Biarritz étterem tulajdonos, Magyar Vendéglátók Ipartestülete alelnök)
„A turizmus-vendéglátásnak, mint a hazai tradíciókat ápoló, de az innovációra is kezdetektől nyitott szektornak kiemelten fontos a belföldi fogyasztók és a külföldi turisták elégedettsége. Meggyőződésem, hogy minden esetben a vendég az első. A Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia célkitűzési mentén szándékunk a mai igényekre válaszoló, korszerű gasztronómiai, utazási élményeket kínáló termékek, szolgáltatások megalkotása és fejlesztése, melyek megkövetelik az ágazati szereplők összefogását.”
Czimbalmos Levente (Magyar Kereskedelmi és Iparkamara - Modern Vállalkozások Programja szakmai vezető, MKIK Digitalizációs Kollégiumiának titkára)
„Több olyan stratégiai ágazat akad, ahol nagy szükség van a digitalizációra, de kevés olyan, ahol ennyire szembetűnő a lemaradás. Nem is feltétlenül annak mértéke miatt, hanem, mert ebben a szakmában semmit sem lehet elrejteni, itt minden a közönségkapcsolatokról szól. Magyarország lenyűgöző: páratlan a természeti és épített környezet, erősek a fundamentumok, és a lehetőségeink tárháza elképesztően gazdag. Minden adott a minőségi turisztikai élményhez, de bőven akadnak még kiaknázatlan tartalékok. Bízom abban, hogy közösen tehetjük versenyképesebbé, fejlettebbé, jobbá az ágazatot. Hisz mindenhol jó, de legjobb itthon.”
Kovács Balázs (a bécsi székhelyi GD Consulting tanácsadó iroda tulajdonosa, a Magyar Turisztikai Ügynökség korábbi ausztriai képviseletének vezetője)
„Örömmel fogadtam el a felkérést, mert hiszek benne, hogy a jövő turizmusa, az „újturizmus” világa a teljesítményről és a hálózatokról szól. Azok lesznek sikeresek, akik folyamatosan magas minőséget nyújtó teljesítményük mellett képesek munkájukat hálózatokba szervezni, a hálózatokból erőt, információt meríteni, azokban a szövetségeseket megtalálni. Mivel a digitalizáció a hálózatosodás hajtóereje a recept egyértelmű: a turizmus hálózatát a digitális térben is egyre sűrűbbre kell szőni. Hiszek abban, hogy a trendeknek megfelelően a turizmus digitális szövetének kiépítésével a V4 és C5 ország-csoportokkal leírható közép-európai régió, benne Magyarországgal a jövő turisztikai siker-desztinációjává, egyfajta minőségi élménytérré válhat. A széljárás ehhez most kedvező, a Digitális Turizmus Szövetség tagsága komoly tapasztalattal és elszántsággal rendelkezik, úgyhogy nem maradt más hátra, mint vitorlákat felhúzni, s céljainkat közösen megvalósítani.”
Müller Péter (Special Effects International - Director of Possibilities)
„Adj és támogass. Alapelveim közül ez a pont az, ami miatt részt kívánok venni a Digitális Turizmus Szövetség tevékenységében. Hiszek abban, hogy tudásommal és munkámmal segítségére lehetek a Szövetségnek és a tagoknak abban, hogy Magyarországon a turizmus és annak szereplői a digitalizáció segítségével növekedjenek, fejlődjenek és minél inkább versenyképesek legyenek.”
Flesch Tamás (Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elnök, Continental Group tulajdonos-ügyvezető)
„Mindig szerettem volna tudni, hogy miként alakul a jövőnk. A Digitális Turizmus Szövetség megalapítása azonban már nem a jövőnk, de a jelenünk is. Nagy örömömre szolgál, hogy alapító lehetek és mindent meg fogok tenni, hogy legalább közel annyit tudjak segíteni ebben a munkában, mint amennyit ettől a páratlan szakmai összefogástól kapni fogok.”
Ganczer Gábor (Magyar Rendezvényszervezők Szövetsége elnök, Hungexpo-vezérigazgató, Accent Hotels Management Kft. tulajdonos)
„Örömmel tettem eleget a felkérésnek, szükség volt már ezen a téren a közös gondolkodásra, tapasztalatcserére. A kezdeményezés hiánypótló a magyar piacon, bár régóta tudjuk, hogy ez a jövő, a pandémiás időszak csak még jobban rávilágított, hogy a digitalizáció a turizmusban elkerülhetetlen. Egy olyan iparágban, mint a turizmus vagy a rendezvényszervezés fontos az innováció, az új technológiák, a digitális megoldások, az adatvezérelt marketing. A szövetség működésének kulcsát abban látom, hogy leköveti és kommunikálja a folyamatosan megújuló trendeket, ezzel is segítve a szakma fejlődését.”
Zsabka Zsolt (Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, általános alelnök)
„Az iparági szereplők digitális szempontú fejlesztése és felzárkóztatása, a fenntartható üzleti működés kialakításának támogatása, valamint a fiatal vállalkozók lehetőségeinek és működésük alapjainak megteremtése kiemelt feladatunknak számít, ezért is tartom fontosnak a két szektor metszéspontján létrejövő üzleti közösség által létrehozható értékek kiaknázását. A szövetség tevékenysége nagyban hozzájárulhat a szakmai és kamarai szervezetek adatalapú tervezési folyamataihoz, így értéket teremtve a vállalkozók és munkavállalóik számára.”
Rasztovits Dávid (Digitális Turizmus Zrt., alapító-vezérigazgató)
„A digitális turizmus széleskörű bemutatása és az infrastruktúra fejlesztése, az evangelizáció és edukáció kiemelt fontosságal történő kezelése, a támogató IKT megoldások fejlesztése vonatkozásában megvalósítható lépések aránylag rövid idő alatt végrehajthatóak, melyek között gyorsan, alacsony beruházási igény mellett megvalósítható, quick win projektek is életre hívhatók. A szövetségben betöltött szerepemmel a megjelölt célok elérését igyekszem legjobb tudásommal támogatni.”
Dr. Beck György (a Vodafone korábbi elnök-vezérigazgatója, Neumann Társaság elnök)
„A digitális írástudás és kompetenciák fejlesztése talán soha nem volt annyira fontos, mint az előttünk álló időszakban. A világjárvány megmutatta, hogy a digitalizációban rejlő kiaknázatlan lehetőségek kihasználásával, valamint a munkavállalók digitális kompetenciáinak fejlesztésével, a kis és középvállalkozások és multi cégek megelőzhetik versenytársaikat, fenntarthatóbbá és válságállóbbá válhatnak. A szövetség megalakulásával, a két szektor közötti távolságot csökkenteni, a turizmus digitális érettségét pedig emelni tudjuk."