Az egyik újdonsült partnere a kínai Envision AESC, amelybe 2 milliárd eurót fektetett be a Renault, hogy a legújabb technológiák szerint, biztonságos, versenyképes és alacsony szén-dioxid-kibocsátású akkumulátorokat gyártsanak az elektromos modellekhez.
A zöld technológiákkal foglalkozó vállalat székhelye Sanghajban található, de már épül az észak-franciaországi Douai-ban egy hatalmas gyár is, ahol a munkálatok zajlanak a jövőben. A létesítmény várható teljesítménye 2024-re 9 gigawattóra lesz, ami 2030-ig akár 24 GWh-ra is növekedhet.
A Renault másik új partnere a Verkor nevű francia vállalat, amely szintén egy gigagyárat épít Franciaországba. A francia Grenoble városában alapított vállalatban 20 százalékos részesedést szerzett a Renault, ami megalapozta a közös munkát.
A partnerségük keretében 2023-ban megkezdődik az első gigagyár építése, ami az első évben 50 GWh-t fog termelni, melyből 20 GWh a Renault csoportnak jut. A gyár üzemeltetése mellett a háttérben is fognak további kutatási és fejlesztési folyamatokat végezni, melyek az innovatív akkumulátorcellák és modulok tervezésére összpontosítanak.
A Renault ugyan legelőre akar törni a versenyben, de elég komoly versenytársai akadnak. A német Volkswagen márciusban jelentette be, hogy az évtized végére számos gigagyárat (várhatóan hatot) kíván létrehozni Európában, melyek együttesen akár 240 GWh-t is képesek termelni, ami nagy valószínűséggel elég lesz az ellátási lánc igényeinek kielégítésére.
Mindkét autógyártó cég jól pozícionálta magát és helyesen látja a piaci folyamatokat, ugyanis a légszennyezés leküzdése érdekében valószínűleg egyre több elektromos járművet fogunk látni az utakon. Ezeket ugyan egyelőre csak egyéni döntés szerint vásárolják meg a fogyasztók, azonban nem kell sokat várni, hogy kormányzati intézkedések is beálljanak az elektromos járművek mögé.
Az Egyesült Királyság például bejelentette, hogy 2030-tól leállítja az új dízel, benzin üzemanyaggal hajtott személygépkocsik és kisteherautók értékesítését. Ezeknek a lépéseknek köszönhetően az elmúlt 1 évben rekordmennyiségű, 41 százalékos növekedés volt tapasztalható az elektromos autók regisztrálásában Európa-szerte. Szakértők szerint az évszázad közepére pedig 875 millió elektromos személygépjármű lesz az utakon. Láthatjuk tehát, hogy a szén-dioxid-semlegességi célok mennyire át tudják alakítani a közúti közlekedés globális helyzetét.
A cikk szerzője Blősz Dalma.