Az egyik legnagyobb blöff, ami a turizmusban a környezetvédelemmel kapcsolatosan jelen van, az a légitársaságok feláras emisszió kompenzációja. Vagyis arra kérik az utasokat, hogy egy kisebb összeget fizessenek pluszban a jegyár mellett, így hozzájárulhatnak a környezeti terhelés csökkentéséhez. Azonban valójában nem sok kézzelfogható cselekedet van e mögött az ígéret mögött.
Szintén érdekes tény, hogy egy szálláshely-szolgáltatás szén-dioxid-kibocsátásának nagyjából a fele az étkeztetésből származik. Ebbe beletartozik az élelmiszer-alapanyagok szállítása, a széleskörű büfé kínálat fenntartása és végső soron a nagy mértékű pazarlás.
Ezek mellett pedig a repülőgépek által használt üzemanyag típus kavart nagy port az elmúlt időszakban, ugyanis a repülés rendkívül környezetterhelő tevékenység, a légkörbe bocsátott anyagok miatt.
A CWT - Business Travel Management Company, az American Express Global Business Travel és a United Airlines az elsők között voltak, akik aktív lépéseket tettek a zöldebb úton való elinduláshoz.
Tehát minden turisztikai szolgáltatónak rendkívül fontos, hogy ne csak az utazást és a turisztikai desztinációkat népszerűsítsék, hanem a környezetvédelemre is felhívják a figyelmet.