Régóta fennálló probléma a turizmusban, hogy az üzleti utazás rendkívül környezetszennyező tevékenység, ugyanis hosszabb – legtöbbször repülős – utakat kell megtenniük a vállalat dolgozóinak ahhoz, hogy egy-egy találkozó helyszínére eljussanak.
A koronavírus hatására ugyan számos pozitív változás következett be, előtérbe helyezve az online megbeszéléseket, de a klímaváltozás mérsékléséhez ez még nem elegendő változás. Azonban sok vállalat hiába szeretne többet tenni a környezetvédelem érdekében, nincs megfelelő szaktudás annak javítására. Nem véletlen, hogy a piacon megjelentek olyan tanácsadó cégek, akik ebben a kérdéskörben nyújtanak magasabb szintű szakmai segítséget.
A szén-dioxid-mentesség elérése érdekében két nagy utazás technikai vállalat jár az élen; a Troop és a Thrust Carbon. A két szakértő cégnél más vállalatoknak segítenek kiszámolni a környezetre gyakorolt hatásukat és megoldásokat kínálnak fel azok enyhítésére. Azonban sokszor ezek a kalkulált számok megdöbbentőek lehetnek, és elégedetlenséget okozhatnak az alkalmazottak körében, ha ennyire nyersen szembesítik őket a kibocsátással kapcsolatos adatokkal. Ilyenkor jöhet szóba a szén-dioxid-kibocsátás ellensúlyozásához szükséges stratégia kialakítása a vállalatok részéről, vagyis, ha az egyik oldalon negatív hatást gyakorolnak a környezetre, akkor azt a másik oldalon visszatáplálják, például fák ültetésével.
Ez ugyan jobb, mint a semmi, de lényegében így nullán maradnak a vállalkozások, a cél pedig az lenne, hogy megszüntessék a szén-dioxid kibocsátást, mellyel önmagában is pozitív változást érhetnek el.
Fenntarthatósági aggályok a turizmusban