Ezenkívül Európa második legnagyobb – az akkumulátor gyártáshoz nélkülözhetetlen – lítium készlete a portugál-spanyol határon található. Az ottani bányászat fejlesztése az Ibériai-félszigetet az elektromos járművek bajnokává teheti.
A spanyol oldalon, Extremadura régióban található bányának még át kell lépnie néhány adminisztratív akadályt, de Labat azt mondta, nem csak a régió, hanem az egész ország élvezheti majd a bánya nyújtotta előnyöket, hiszen a bányászat minden esetben ösztönző erővel hat a hozzá kapcsolódó beruházásokra.
A spanyol kormány is ambiciózusnak tűnik a villamosítással kapcsolatban, hiszen egy olyan törvényjavaslatot tárgyalnak a Parlamentben, ami a járművek szén-dioxid-kibocsátásának megszüntetését célozza meg 2040-ig. De, mint minden változásnak, a mobilitás villamosításának is lesznek vesztesei, ennek elsőszámú jelöltje pedig az európai feldolgozóipar.
Hacsak az ipar nem tud előállni egy olyan technológiával, amely képes semlegesíteni vagy megkötni a kipufogócsőben lévő CO2-t – ami lássuk be, nem túl valószínű – Spanyolország kilenc, finomítót üzemeltető vállalatának komoly problémákkal kell majd szembenéznie
– magyarázta az igazgató.