A Baidu Apollo robotaxik tavaly kaptak zöld utat Pekingben, a kísérleti próbajáratok eredményessége után. Az autók már több mint 10 millió kilométer távolságot tettek meg a tesztek során.
Az 5G távvezérlési szolgáltatásnak köszönhetően, az ügyfelek az Apollo Go alkalmazáson keresztül hívhatják a vezető nélküli taxikat. Majd QR-kód olvasóval igazolhatják személyazonosságuk az autó használatához. Ezt követően pedig a "Start the Journey" gombbal hozható működésbe az autót, de csak akkor indul el, ha az ajtókat becsukják és a biztonsági övek be vannak kötve.
Bár a fedélzeten élő sofőr nem lesz, az üzemeltetők vészhelyzet esetén távolról hozzáférhetnek az autóhoz. A Baidu úgy tervezi, hogy a robotaxis a Peking Shougang Park környékén lévő sportcsarnokokba, munkaterületekre, kávézókba és szállodákba szállítja a felhasználókat, amelyek a 2022-es téli olimpia egyik helyszínéül szolgálnak majd. Baidu szerint a játékok látogatói a városban a rendszeres közlekedés részeként üdvözölhetik robotaxizást.
„A pilóta nélküli szolgáltatások bevezetése elengedhetetlen szakasz az autonóm vezetés forgalomba hozatalához” – mondta Yunpeng Wang, a Baidu autonóm vezetési technológiákért felelős alelnöke és vezérigazgatója.
Kiemelte: „Megnyitjuk a nyilvánosság számára a vezető nélküli robotaxi szolgáltatásokat Pekingben, amely hosszú távon számos városban, számtalan skálázható vezető nélküli teszten esett át."
Míg Baidu lehet az első, aki szolgáltatásként indítja el Kínában az autonóm autók lehetőségét, mások sincsenek sokkal lemaradva. Egy másik projekt az AutoX a közelmúltban fejlesztette ki és vette tesztelés alá a vezető nélküli taxiparkot Sencsen környékén. Bár ahhoz, hogy ezt bárki kipróbálhass a felhasználóknak előtte regisztrálnia kell egy kísérleti programra, majd a tagsági jóváírásokat kell használniuk túráik fedezésére.