Egy másik hatékonyan tesztelt megoldás a telehealth szolgáltatás, melyet szintén egy mobiltelefonos alkalmazáson keresztül érhetnek el a vendégek. Az applikáció lehetővé teszi a vendégek és a személyzet számára az egészségügyi kilétük naplózását. Ha bármilyen fertőzésre utaló tünet mutatkozna a felhasználón, akkor az illető az alkalmazáson keresztül egyszerűen és gyorsan tud kapcsolódni a különféle egészségügyi szolgáltatókhoz.
Korábban is előfordult már, hogy a szállodák együttműködtek különböző egészségügyi szolgáltatókkal, azért, hogy a vendégek szükség esetén alapvető konzultációs segítséget kapjanak, de ezúttal egy sokkal részletesebben kidolgozott rendszert hoztak létre. A fejlesztések egyébként nem csak orvosi szempontból, hanem adatvédelmi szempontból is sokat javultak, így mindenki biztonságban tudhatja a személyes adatait ezeken az applikációkon keresztül.
Virtuális sorbanállás
A vendéglátóiparban már ismert volt ez a fogalom, azonban most kiterjesztették ezt a turizmus többi területére is. Lényege, hogy amíg a vevő várakozik arra, hogy a megrendelt terméket vagy szolgáltatást kézhez kapja, addig ne egy tényleges sorban várakozzon, ahol valószínűleg nem tartják be az emberek a szükséges távolságot egymástól, hanem virtuálisan kapjon értesítést arról, ha átveheti a terméket. Például arról kaphat értesítést, hogy elkészült a bárban a megrendelt itala, vagy itt az ideje, hogy kézhez vegye a zsetonokat a kaszinóban.
Ez a megoldás már hazánkban is elérhető, például gyorséttermekben, bankokban vagy postán. Most a koronavírus hatására tovább nőtt az ilyen digitalizált kiszolgálások száma.