A turizmus, mint oly sok más iparág, folyamatosan innovatív megoldásokat keres a COVID-19 járvány okozta zűrzavar kezelésére. A korlátozások és bezárások a turisztikai iparágat érintették a leginkább. Az amerikai szállodaiparban közel 870.000 munkahely szűnt meg az elmúlt egy évben, és a kihasználtság 32 százalékkal csökkent.
A szakértők szerint legalább három évre lesz szükség, mire a légi közlekedés visszatér a pandémiát megelőző számadatokhoz, ezért a szállodáknak a fenntartható technológiákra kell összpontosítani, hogy át tudják vészelni ezt az időszakot.
Most minden eddiginél fontosabb megérteni a fogyasztók változó magatartását a szállodaipar és a vendéglátóipar helyreállításához. A szervezeteknek el kell kezdeniük az ügyfélélmény újragondolását, hogy az elmúlt egy évben esetlegesen elvesztett bizalmat visszanyerjék a vendégkörüktől.
Az egyik ilyen terület, ami nagy hangsúlyt kapott az utóbbi időben, az a személyes érintkezés nyomon követése. Szingapúrban például egy SafeEntry okostelefonos alkalmazást kell használjanak a vendégek, amikor belépnek egy étterembe, vagy szállodába. Így biztonságosabb környezetet tudnak biztosítani a vendégek számára, és az esetleges problémák esetén jobban visszakövethetőek az események.
Telehealth szolgáltatás
Egy másik hatékonyan tesztelt megoldás a telehealth szolgáltatás, melyet szintén egy mobiltelefonos alkalmazáson keresztül érhetnek el a vendégek. Az applikáció lehetővé teszi a vendégek és a személyzet számára az egészségügyi kilétük naplózását. Ha bármilyen fertőzésre utaló tünet mutatkozna a felhasználón, akkor az illető az alkalmazáson keresztül egyszerűen és gyorsan tud kapcsolódni a különféle egészségügyi szolgáltatókhoz.
Korábban is előfordult már, hogy a szállodák együttműködtek különböző egészségügyi szolgáltatókkal, azért, hogy a vendégek szükség esetén alapvető konzultációs segítséget kapjanak, de ezúttal egy sokkal részletesebben kidolgozott rendszert hoztak létre. A fejlesztések egyébként nem csak orvosi szempontból, hanem adatvédelmi szempontból is sokat javultak, így mindenki biztonságban tudhatja a személyes adatait ezeken az applikációkon keresztül.
Virtuális sorbanállás
A vendéglátóiparban már ismert volt ez a fogalom, azonban most kiterjesztették ezt a turizmus többi területére is. Lényege, hogy amíg a vevő várakozik arra, hogy a megrendelt terméket vagy szolgáltatást kézhez kapja, addig ne egy tényleges sorban várakozzon, ahol valószínűleg nem tartják be az emberek a szükséges távolságot egymástól, hanem virtuálisan kapjon értesítést arról, ha átveheti a terméket. Például arról kaphat értesítést, hogy elkészült a bárban a megrendelt itala, vagy itt az ideje, hogy kézhez vegye a zsetonokat a kaszinóban.
Ez a megoldás már hazánkban is elérhető, például gyorséttermekben, bankokban vagy postán. Most a koronavírus hatására tovább nőtt az ilyen digitalizált kiszolgálások száma.
Virtuális recepció
Korábban a virtuális recepció is fel-fel bukkant a világ különböző tájain, azonban most még nagyobb teret nyert, és várhatóan sokkal több olyan ügyfél lesz, aki kerülni fogja a felesleges személyes interakciókat a jövőben is.
A Vouch SG digitális concierge szolgáltatást például már használják a szingapúri Marina Bay Sands szállodában. A felhasználók alapvető kérdéseket és kéréseket intézhetnek az applikáción keresztül a szállodai szolgáltatóknak, illetve a kommunikáció visszafele is érvényesülni tud. Általa az alkalmazottak is küldhetnek üzeneteket a vendégek számára, melyekben informálják őket egy-egy tevékenységgel kapcsolatban.
Láthatjuk, hogy a koronavírus kaput nyitott a turizmusban a technológiai fejlődés előtt, ezért érdemes most kihasználni az alkalmat arra, hogy ezeket a digitalizációs lehetőségeket integrálják működésükbe a szolgáltatók.
A cikk szerzője Blősz Dalma.