Amennyiben a csapat tagjai különböző országokban, esetleg földrészeken találhatóak, akkor komoly problémát és nehézséget okozhatnak az időzónák. Nehéz egy gyors értekezletet lebonyolítani, ha nincs rá alkalmas időpont. Aki viszont kimarad egy értekezletből, az félreértésekbe keveredhet, utólag próbál informálódni, talán nem is a megfelelő személytől, így könnyen elveszhet vagy torzulhat egy-egy utasítás. Ez elkerülhető, ha mindenki küld a munkanapja végén egy összefoglaló e-mailt a tevékenységeiről és egyéb fontos tudnivalókról. Segítség lehet az is, ha a vezetőnek minden kolléga „bejelentkezik” amikor megkezdi a munkát, és „kijelentkezik” amikor végez. Így mindig világos, hogy kik állnak éppen rendelkezésre egy adott helyzetben.
Egyértelmű elvárások
Mivel nem elvárható valakitől, hogy egész nap a vállalat rendelkezésére álljon, egy hibrid munkahelynél a főnököknek nagyon világosan le kell kommunikálniuk, hogy kivel szemben milyen elvárásaik vannak, kinek, mikor kell elérhetőnek lennie. Ez segít elkerülni a félreértéseket és a nézeteltéréseket. Abban viszont rugalmasnak kell lenni, hogy mondjuk egy videoértekezlet során az otthonról dolgozók nem biztos, hogy szívesen használják a kamerát, hiszen talán nem szeretnék az otthonuk látványát megosztani kollégáikkal.
Rugalmasság és figyelem
Talán a legfontosabb, és persze nem csak a hibrid munkahelyek esetében, az alkalmazkodás. A vállalatok nem ragaszkodhatnak a merev normákhoz, amelyek korábban működtek. Meglehet, hogy új munkafolyamatokat kell kidolgozni, melyek alkalmazkodnak a megváltozott körülményekhez. A projektmenedzsereknek figyelembe kell venniük a különböző időzónákat a határidők kijelölésénél. A HR osztályok tágíthatják a kereteket az új jelentkezők toborzásánál, akár az országhatárokon túlra is.