Az automatizált koncepció minden Taco Bells-ben szabvánnyá válhat az évtized végére. Az automatizálás és a mesterséges intelligencia felé fordulás következménye, hogy a humánerő kiszorul a piacról, ami a technológia fejlődése által okozott munkanélküliség növekedéséhez vezet.
Valószínűsíthető, hogy Kína kivételével, a Yum Brands világszerte kiterjeszti az automatizálási és mesterséges intelligenciát használó folyamatait üzleteire. A láncolathoz olyan, nagy éttermek tartoznak, mint a KFC, Pizza Hut, Taco Bell, The Habit Burger Grill és WingStreet.
Félelmetes elképzelni, hogy a Yum robotszakácsokat használ majd az ételek elkészítésére, minden más pedig automatizált technológiákkal működik. A KFC már teszteli az úgynevezett "jövő éttermét", ahol az automatizálás és a mesterséges intelligencia uralja az éttermi folyamatok jelentős részét.
A nagyvállalatok arra készülnek, hogy 2030-ig az alacsony képzettségű és fizetésű munkavállalókat új technológiákkal váltsák fel, ezzel millióikat kiszorítva a munka világából. Ezen éttermek közül sok teljesen érintkezés nélküli lesz. Mindez arra utal, hogy a technológiai munkanélküliség az elkövetkező években az egekbe szökik. Az, hogy mindez hová vezet és milyen mértékű változásokat vagy akár károkat okozhat egyelőre nem lehet pontosan látni. A világjárvány rámutat a többlábon állás szükségességére, ezek az irányok pedig tovább erősítik ezt az elképzelést.
A cikk szerzője Szalga Bogi.