Kiderült a tanulmányból: így zárkózhat fel Budapest egy fontos ágazatban Bécshez
Bécsben hatezernél is több konferenciát rendeznek egy évben, míg hazánk fővárosában nyolcszázat sem. Mit tud Bécs, miben fejlődhet Budapest? Utánajártunk.
Az oltások megérkezésével a világ kilép kollektív hibernációjából. Számos régióban a felfüggesztett utazási igény csak a felszabadulásra vár, míg máshol az utazási igény már megújult, bár lokálisabb és kevésbé globális, mint korábban.
Az utazási cégek most alkalmazott taktikái hatással lesznek az év hátralévő részének bevételeire. A bevételi és marketing csoportoknak szorosan együtt kell működniük, és meg kell győződniük arról, hogy az árképzési stratégia megfelel-e a marketing üzeneteknek. Azok a társaságok, amelyek szorosan összehangolják a marketing stratégiákat és a bevételeket, ideális helyzetben vannak ahhoz, hogy felülmúlják a versenytársakat.
A bizonytalanság továbbra is fennáll. A hatások továbbra is egyenetlenek. Egyes régiókban visszatért a normalitás, másokban makacsul megfoghatatlan. Ebben a környezetben a légitársaságoknak saját vállalkozásukra érdemes koncentrálnia. A következő öt taktikával valószínűleg jól fognak boldogulni.
A pontos árak fenntartása csatornákon keresztül
Valódi probléma merül fel a csatornák közötti pontos árak fenntartása terén. A repülőjegyek vásárlásakor mindig az ár a legfőbb szempont. De ez nem feltétlenül azért van, mert az utazók csak az árra koncentrálnak. Ennek oka az is, hogy a repülőjegy-vásárlás körüli ökoszisztéma az árakra összpontosít.
Amikor egy utazó metakereső motoron ellenőrzi a tarifákat, például a Google-ben a járatoknál, három paraméter jelenik meg: az ár, a teljes utazási idő és a kapcsolatok. Míg az utazók kétségkívül elmélyülhetnek a további felfedezés érdekében, az emberi agy korlátozott paraméterekre összpontosítva csökkenti az információs túlterhelését. Sokan először a legalacsonyabb árra kattintanak, még akkor is, ha a legjobb eredmény nem fed le minden lehetőséget.
Interaktív és megvásárolható térképek
Mivel a koronavírus körüli információk naponta változnak, az utazók szeretnék tudni, hogy mely útvonalak állnak nyitva előttük a foglaláshoz. Ésszerű a legfrissebb információkat összesíteni egy interaktív, vásárolható térképen, hogy az utazók kutathassanak és foglalhassanak anélkül, hogy elhagynák az utazási társaság weboldalát.
A megvásárolható térképek intuitív és vonzó módszerek a repülőjegyek felkutatására és megvásárlására. A felület segít eligazodni a járvány változó utazási korlátozásai között, valamint inspirációt és a lehetőségek feltárását kínálja.
Kínáljon választási lehetőségeket levegőn kívül
Olyan környezetben, ahol a légi utazásnak nem mindig van értelme, érdemes a rugalmasságra összpontosítva más típusú lehetőségeket kínálni. Ez azt jelenti, hogy multi modális opciókat kell ajánlani.
Az ügyfelek egyedül végeznek intermodális kutatást. Az önkiszolgálás a bizalomra építő ügyfelekkel való tartós kapcsolatok kialakításának egyik leghatékonyabb módját emeli ki: mely azt jelenti, hogy az ügyfél érdekeiket a profit elé helyezi.
A marketing és a bevételek összehangolása
A bevételi stratégiákat és a marketing kommunikációt optimalizálni szükséges, annak biztosítása érdekében, hogy minden egyes útvonal versenyképes legyen. Ha a marketing csapat nem működik szorosan együtt a bevételekkel, akkor promóciókat indíthat egyes útvonalakra, amelyeket nem támasztanak alá a keresleti adatok.
Mivel a világ különböző pontjain más és más sebességgel tér vissza a normális kerékvágás, elengedhetetlen a kreativitás, az információ gyűjtés és az ajánlatok földrajzi alapú optimalizálása is. Egyes területek már visszatértek a rendszeres utazási szokásokhoz, az emberek rendezvényekre, családi összejövetelekre és vállalati konferenciákra utaznak.
Ezekben a régiókban van értelme közvetlenül beszélni ezekről a trendekről a marketing üzenetküldés során. De az ilyen típusú utazások ösztönzése azokon a területeken, amelyek még mindig a járvánnyal kapcsolatos korlátozásoktól függnek, rossz márkanév és pénzpazarlás volna.
A bizalom mindenekelőtt
Az utazás folytatásával a legértékesebb pénznem a bizalom lesz. A társaság finomítva bevételi stratégiáit és marketing taktikáját, biztosíthatja az utazók által igényelt bizalmat. Enélkül a versenytársak olyan előnyre tehetnek szert, amelyet idővel nehezebb lesz behozni.
A cikket írta Szalga Bogi.