Szigetelőszalaggal a falra ragasztottak egy banánt: hatmillió dollárért azonnal lecsapott rá egy „műgyűjtő”
Újra kitett magáért a világhírű olasz művész.
El kell engednünk azt a konvenciónkat, amihez oly makacs módon ragaszkodunk, hogy létezik a lehetetlen. A digitális mozgalom folyton térdre kényszeríti a kétkedőket. Olyan iparágak, melyekről korábban azt gondoltuk, hogy az offline térben keletkeznek termékeik vagy szolgáltatásaik mára már sorra strukturálják át működési metódusaikat. Andrés Reisinger 3D művész digitális székét, bár sokan tartották imponzásnak, elkészíthetetlennek és ilyetén módon haszontalannak találták, egészen addig míg végül megalkotásra került.
Sorra születnek innovációk, kollekciók a digitális művészetekben és divatban, de nehéz elképzelni, hogy milyen haszna van egy használati tárgynak a virtuális valóságban. Legalábbis egy szék esetében egészen biztosan felmerül a kérdés, hogy hogyan hasznosítható a gyakorlatban. Andrés Reisinger tervező bemutatta a digitális széket az Instagramon, majd a holland Moooi márkával együttműködve létre hozta a való világban. Az eredmény pedig a Hortensia karosszék, amely már megvásárolható.
Noha a Hortensia egy elképesztő formaterv, mégis különlegességét a megalkotása adja. Robin Bevers, a Moooi vezérigazgatója szerint a szék a tervezők és a márkák újfajta munkamódszerének kezdete.
Az alkotó tervezők a technológiai eszközöknek és platformoknak köszönhetően online generálnak terveket ezzel piacot építenek a fejlesztés megkezdése előtt.
Miután Reisinger 2018-ban a közösségi médiában megosztotta a Hortensia széket, a kép számos megrendelés iránti kérelmet ösztönzött. Bár az egyedi textúrájú széket sokan úgy vélték, hogy lehetetlen létrehozni a való életben. Erre válaszul a következő évben Reisinger korlátozott példányszámban, Esqué Júlia textiltervezővel együttműködve kiadta a széket.
A Moooi sorozatgyártásba kezdett. Az általuk kiadott változat lézervágott szövetet tartalmaz, amelyet 30.000 sziromfürtből áll össze. A szék különböző változatai 371 különböző textíliából érhetőek el.
Nem ez az egyetlen Reisinger szék, amely online kezdte életét. Az év elején a tervező tíz darab NFT-bútort árverezett el, amelyekből ötöt most valós tárgyakká alakítanak, és elküldenek a vevőiknek. Az a lehetőség, hogy a bútorok tervezésében először alkalmazzuk a digitális megközelítést, megzavarhatja a bútoripart, keresletet teremtve a kínálat előtt. Minden Hortensia karosszékhez tartozik Moooi digitális hitelességi igazolása és a Button, amely az NFT technológiát felhasználva teszi lehetetlenné a hamisítást. A Hortensia-t úgy tervezték, hogy „virágban üljön”, és ez a digitális fejlesztés és a kézművesség egyedülálló kombinációja.
A design termék egyedülálló módon jelent meg az online térben, ezzel pedig új impulzust adva a felzárkózáshoz az olyan tárgyaknak, mint a bútorok, ruhák és még a parfümök megalkotása is.
Néhány közelmúltbeli újítás ezen a téren magában foglalja az AR használatát egy virtuális kanapé valódi nappaliba juttatására, valamint egy NFT parfümöt, amely megragadja a valós parfüm molekuláris képletét.
A cikk szerzője Szalga Bogi.