A COVID-19 járvány természetesen ennek a technológiának a fejlődését is meggyorsította, hiszen minden területen előnyt élvez, vagy akár elvárás is, az érintésmentesség. Ezért egyértelmű, hogy a digitális azonosítás a következő nagy technológiai változás a repülőterek, légitársaságok, és így az utazók életében is. Azonban vannak még az újítással kapcsolatban kérdések és kétségek.
Fokozatosság és alapos átgondolás szükséges
Fokozatosan kell beépíteni a biometrikus technológiát az utaskezelés rendszerébe, elsősorban az utasbiztonsági ellenőrző pontokon. Ezeknél tisztázódik az utas repülési státusza és annak esetleges változásai, a szükséges egészségügyi dokumentumok megléte, a törzsutas és egyéb kiegészítő szolgáltatások igénybevétele, valamint azok költségeinek státusza. Fontos, hogy az új biometrikus azonosítás szintén képes legyen minden szükséges ellenőrzőponton ezeket az információkat kezelni, ezáltal biztosítva az utasok folyamatos nyomon követését.
Elengedhetetlen az összhang
Ez azonban azt jelenti, hogy integrálni kell az összes repülőtér és az összes légitársaság rendszerét, hogy ne okozzon fennakadást a biometrikus azonosítás. Hiszen ennek célja éppen az lenne, hogy egyszerűsítse és gyorsítsa a folyamatokat, ami lehetetlenné válik, amennyiben plusz erőforrást, új ellenőrzési vagy adminisztrációs fázist, esetleg ezekhez szükséges pultokat, területeket kell biztosítani a reptéren az eltérő rendszerek miatt. Ráadásul azt is figyelembe kell venni az egységes rendszer kialakításánál, hogy közben egyre növekszik a személyre szabott élmény igénye az utazók részéről.
Csak a friss adat a jó adat
Egyelőre nehézséget okozhat, hogy egyes adatok a beszállókártya „statikus” adataira támaszkodnak, és már legalább 12 órával az indulás előtt rögzítésre kerülnek. Így nincs lehetőség figyelembe venni az utolsó pillanatban történt módosításokat, legyen szó akár egy pluszban vásárolt szolgáltatásról, egy törlésről vagy egy egészségügyi állapotban bekövetkezett változásról. Ez aztán komoly tévedésekhez vezethet, akár még az is előfordulhat, hogy az utas végül rossz járatra száll fel, nem értesül róla, hogy menetközben törölték a járatát, vagy az indulás előtt másik ülésre irányították át a jegyét.